مشاوره نت پیشگیرانه سخت ترین نوع مشاوره است

[تعداد: 2    میانگین: 4/5]

مشاوره شاید یکی از سخت ترین فعالیتهایی باشد که برای پیاده سازی نت پیشگیرانه با آن درگیر هستیم.وقتی در زمینه آنالیز حالات بالقوه خرابی و آثار آن برای ماشین آلات MFMEA ، نگهداری و تعمیرات مبتنی بر قابلیت اطمینان RCM ، آنالیز حالات خرابی و علل ریشه های خرابی ها RCA و نت پیشگویانه PdM در سازمانها و کارخانجات حضور می یابیم مشکلات مشاوره بسیار کمتر است تا ارائه مشاوره در زمینه نت برنامه ریزی شده یا نت پیشگیرانهPM!

d1

هر جا که وارد می شویم مدعی داشتن نت پیشگیرانه می باشند در حالی که ۹۵ درصد فعالیتهای آنها مبتنی بر نت اضطراری BM می باشد.مشکل از آنجا شروع می شود که :

۱- مستندات و مدارک فنی تجهیزات اندک و پراکنده است و یا توسط افراد که قبلا” کار کرده بودند خارج شده است!

۲- سوابق خرابی ها و تعمیرات برای ۳ الی ۵ سال قبل در سازمان یا تهیه نشده است یا اینکه از بین رفته است و

پراکنده و ناقص پر شده است!

۳- برای اجرای نت برنامه ریزی شده طراحی صورت نگرفته است و مبتنی بر سلیقه و کپی برداری از جاهای مشابه بوده است.

۴- زمان تناوب تعویض قطعات و سرویس تجیهزات بر اساس تئوری علمی و داده های ثبت شده واقعی بنا نشده است و بر اساس سوابق اندک و پراکنده گذشته و داده های کاتالوگ دستگاه تدوین شده است.

۵- هیچ کارخانه ای هزینه نت را برای فعالیتهای نت برنامه ریزی شده / نت پیشگیرانه محاسبه و استفاده نمی کند.

۶- پیش فرض های مدیران و کارشناسان واحد نت از فعالیتهای نت پیشگیرانه نیز بزرگ ترین مانع پیشرفت فعالیتهای مشاوره نت می باشد.

۷- توقعات و زود بازده بودن مدیران از فعالیتهای نت پیشگیرانه نیز در جای خودش کلی حرف حدیث دارد!

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *