راهنمای پیاده سازی نگهداری و تعمیرات برنامه ریزی شده PM در سازمان

impossible_emmgunn_226x150برای اینکه بتوانید در سازمان یک سیستم مدیریت نگهداری و تعمیرات برنامه ریزی شده PM خوب و موثر ایجاد کنید در سایت نت بهره ور فراگیر مطالب بسیاری زیادی ارائه شده است ولی برای اینکه از این مطالب بهتر استفاده شود توصیه می شود که ابتدا کلاس های آموزشی نگهداری و تعمیرات که در سایت آمده است را مدنظر داشته باشید این دوره ها به ترتیب خاصی طرح ریزی شده اند که شما را گام به گام در مسیر پیاده سازی پایدار سیستم مدیریت نگهداری و تعمیرات برنامه ریزی شده راهنمایی می کنند.لذا طبق دستورالعمل زیر پیش بروید:

(شما می توانید دوره های آموزشی را همزمان ثبت نام کنید این بستگی به زمان و وقت شما دارد)

اگر در سازمان می خواهید نت برنامه ریزی شده را استقرار دهید دوره های آموزشی زیر به ترتیب بگذرانید:

۱- کلاس مجازی آموزش طرح ریزی فرآیند نگهداری و تعمیرات در سازمان (شناسنامه دوره)

RIAL 300,000 – خرید Loading

۲- کلاس مجازی آموزش مفاهیم و مبانی نگهداری و تعمیرات  (شناسنامه دوره)

RIAL 250,000 – خرید Loading

۳- کلاس مجازی آموزش نگهداری و تعمیرات برنامه ریزی شده PM (شناسنامه دوره)

RIAL 400,000 – خرید Loading

۴- کلاس آموزش مجازی مفاهیم و اصول پیاده سازی شاخص های کلیدی قابلیت اطمینان تجهیزات  MTBF , MTTF , MTTR (شناسنامه دوره)

RIAL 400,000 – خرید Loading

۵- بسته سیستم مدیریت نگهداری و تعمیرات  ( معرفی مشخصات) توجه داشته باشید این بسته نت را از دست ندهید بسیار در کار پیاده سازی نت به شما کمک خواهد و تمامی فرم های استاندارد و صحیح در این بسته گنجانده شده است بخصوص در حوزه نت اپراتوری مستندات نادری وجود دارد که در کتاب یا استاندارد خاصی نخواهید یافت.

RIAL 500,000 – خرید Loading

.

بعد از سه الی شش ماه که با دوره های فوق کار کردید می توانید وارد فاز تجزیه و تحلیل خرابی ها و تکنیک های آن شوید لذا دوره های آموزشی زیر می تواند شما را کمک زیادی بکند:

۱- کلاس مجازی آموزش ابزارهای مهندسی نت – تجزیه و تحلیل نت و پارتو ( شناسنامه دوره)

RIAL 150,000 – خرید Loading

۲- کلاس آموزش مجازی تجزیه و تحلیل خرابی ها با نمودارهای علت و معلول (شناسنامه دوره )

RIAL 200,000 – خرید Loading

۳- کلاس آموزش مجازی ترسیم ماتریس خرابی ها MF در  RCFA برای بهبود PM (شناسنامه دوره )

RIAL 250,000 – خرید Loading

.

اگر می خواهید در سازمان نرم افزار نگهداری و تعمیرات مستقر کنید این دوره زیر به شما کمک زیادی در درک و انتخاب بجا نرم افزار های نگهداری و تعمیرات خواهد کرد:

۱- کلاس آموزش مجازی نرم افزار سیستم مدیریت نگهداری و تعمیرات CMMS (شناسنامه دوره )

RIAL 400,000 – خرید Loading

.

اگر می خواهید در زمینه بهبود سیستم مدیریت نگهداری و تعمیرات کار کنید و در زمینه نت حرفه ای هستید دوره های زیر پیشنهاد می شود:

۱- کلاس آموزش مجازی ممیزی  نگهداری و تعمیرات  ( شناسنامه دوره )

RIAL 300,000 – خرید Loading

۲- کلاس مجازی آموزش نگهداری و تعمیرات مبتنی بر قابلیت اطمینان RCM ( شناسنامه دوره)

RIAL 500,000 – خرید Loading

۳- کلاس آموزش مجازی  نگهداری و تعمیرات بهره ور فراگیر TPM ( شناسنامه دوره )

RIAL 500,000 – خرید Loading

۴-رویکرد مدل سازِ استقرار نت پیش بینانه مبتنی بر شرایط  CBM  در صنعت( شناسنامه دوره)

RIAL 400,000 – خرید Loading

.

اگر در حوزه شاخص های نگهداری و تعمیرات می خواهید کار را توسعه دهید دوره های زیر را بخصوص اگر در صنعت خودرو و قطعه زنی کار می کنید توصیه می شود:

۱- کلاس آموزش مجازی مفاهیم و اصول پیاده سازی شاخص های کلیدی قابلیت اطمینان تجهیزات  MTBF , MTTF , MTTR (شناسنامه دوره)

RIAL 400,000 – خرید Loading

۲- کلاس مجازی آموزش اثربخشی کلی تجهیزات OEE ( شناسنامه دوره)

RIAL 400,000 – خرید Loading



این نوشته در آموزش و مشاوره, نت بهره ور فراگير, نت پيشگيرانه, نت پیش بینانه ارسال شده است. افزودن پیوند یکتا به علاقه‌مندی‌ها.

13 پاسخ به راهنمای پیاده سازی نگهداری و تعمیرات برنامه ریزی شده PM در سازمان

  1. حیدر فتح اللهی می‌گوید:

    با سلا
    آیا کتاب نقش شاخص ها MTTF,MTTR,,TBF در نگهداری و تعمیرات چاپ شده؟

    • ناصر جلالي می‌گوید:

      با سلام و احترام
      مهندس جان با این قیمت کاغذ چاپ هزینه زیادی دارد ولی دنبال کارهایش هستیم که تمام شود حداقل مجوز بگیریم.
      موفق باشید

  2. سجاد می‌گوید:

    با سلام. بنده فایل pdf کارگاه عملی طرحریزی نت را برایتان ارسال نموده ام، اما هنوز
    پاسخی از جانب جنابعالی دریافت نکرده ام. آیا فرایند بررسی زمانبر است؟

  3. سید مرتضی می‌گوید:

    با سلام و احترام
    ذکر این نکته حائز اهمیت است که معمولا مهندسان انجام پروژه های تعمیرات و نگهداری راانجام می دهند که معمولا باهوش و با زکاوت می باشند. بسیار ی از مطالبی که شما در کلاسهایتان قرار است آموزش دهید قبلا از سایتهای ایرانی و خارجی برداشت کرده اند. لذا جهت پیشرفت حال و سایت خودتان پیشنهاد می کنم در قیمتها تجدید نظر نمائید. بسیییییییییار بالا می باشد

  4. محمد می‌گوید:

    با سلام واحترام
    استاد گرامی اگر امکان دارد خواهشمنداست کتاب،پایان نامه وجزوه درسی، کاربردی در زمینه نگهداری وتعمیرات برای من معرفی بفرمایید
    متشکرم

  5. محمد می‌گوید:

    با سلام واحترام
    استاد گرامی مادر حال راه اندازی گروه کنترل کیفیت برای نظارت به کار پیمانکاران تعمیراتی درصنعت ریلی هستیم وبامشکلاتی نظیر عدم مشخص بودن چارت سازمانی مناسب پیمانکارن،نبودن استاندارد سیستمی ویزه نگهداری وتعمیرات درکارگاههای مربوطه ،مشخص نبودن جایگاه سازمانی واحدکنترل کیفیت شرکت های تعمیراتی وعدم استفاده ازنرم افزارهای نگهداری وتعمیرات و…فلذا خواهشمند است در این خصوص مارا راهنمائی بفرمایید.
    متشکرم

    • ناصر جلالي می‌گوید:

      با سلام و احترام
      با من تماس بگیرید کمی باید اطلاعات از وسعت کار دریافت شود مبحث ریلی را در قطار شهری مشهد دنبالم می کنیم کار سخت و طولانی مدتی است
      موفق باشید

  6. محمد ذوالفقاری می‌گوید:

    جناب اقای مهندس جلالی چندتا سوال داشتم لطفا در صورت امکان راهنمایی بفرمایید
    در حال انجام امور مربوط به نت در حوزه پایپینگ مربوط به خطوط انتقال آب ، بخار ، و هوای فشرده یک کارخانه صنایع غذایی می باشم ولی در این زمینه تجربه کمی دارم
    مشکل اولم تهیه شناسنامه است لطفا راهنمایی کنید روال در این حوزه چگونه است ایا مثل تجهیزات و تابلو برق ها بایستی فرمی خاص جهت شناسنامه خطوط تهیه گردد یا نه؟َ
    دوم نحوه طبقه بندی ست مثلا اگر ۶ خط اصلی بخار داریم بایستی هر خط بطور جداگانه از کلکتور اصلی تا انشعابات فرعی تفکیک گردد و برای هر خط شناسنامه تهیه شود یا نه برحسب موقعیت مکانی مثلا پایپ رک اصلی پایپ رک داخل پناه، خطوط داخل سالن های تولید و…طبقه بندی صورت بگیرد و سپس شناشنامه تهیه شود.
    سوم اینکه جایگاه تجهیزات خطوط مثل شیرها،صافی ها، جوینت ها، ابزار دقیق و … کجاست؟ بایستی بر حسب نوع طبقه بندی که در بالا عنوان شد جزء درخت تجهیز قرار بگیرند یا اینکه بهتر است برای هر کدام شناسنامه تهیه شود.
    خیلی ممنون میشم راهنمایی کنید اگر در این زمینه مرجعی هم می شناسید لطفا معرفی کنید.

    • ناصر جلالي می‌گوید:

      سلام آقای مهندس ذوالفقاری
      ابتدا از اینکه دیر پاسخ می دهم عذرخواهی می کنم دلیلش را برایتان قبلا ایمیل کرده ام کارها زیاد شده است فرصت ها خالی کم شده است.
      (پاسخ سوال یک و دو با هم)خطوط انتقال تاسیساتی با توجه به نوع خط و مسیر سرویس دهی نیاز است که یک شناسنامه کلی داشته باشد که در آن شناسنامه نقشه پایپینگ موجود باشد مثلا خط لوله هوا فشرده سالن شماره ۳
      کلاس مرز بندی را اگر مشخص کنید برای هر حوزه مرزی یک شناسنامه و طبقه بندی در نظر داشته باشد. توجه کنید که همه این موارد با توجه به گستردگی کارخانه می تواند در قبض و بسط باشد.
      سوم نقشه پایپینگ مهم است که با توجه به جانمایی مکانی تقسیم بندی و حوزه بندی شده باشد
      کلیه تجهیزات خطوط در مکان هایی که نصب هستند روی نقشه مشخص خواهد شد و برای هر نوع تجهیز شناسنامه خاص باید در نظر داشته باشد و یا بهتر است بگوییم که کد جدا مشخص باشند پس مثلا شیر اتومات شما ۲۰ تا دارید و هر کدام از آنها کد مجزا دارند ولی با یک شناسنامه مشخصات فنی نشان داده شده است ولی برای هر ۲۰ یک پرونده سوابق دارید که مکان هر کدام از این ۲۰ شیر اتومات در نقشه پایپینگ های مختلف با توجه به کد هر کدام از ۲۰ مشخص شده است.
      جمع بندی:
      یک شناسنامه و نقشه پایپینگ دارید
      طبقه بندی با توجه به سرویس دهی و نوع مکان انجام شده است.
      هر تجهیز روی خطوط کد خاص و سوابق پرونده خود را دارد.
      روی نقشه مکان هر تجهیز مشخص شده است.
      تمام موفق باشید

  7. هاجر رضائیان می‌گوید:

    سلام استاد من پایان نامم درمورد اثرات بکارگیری tpm در ارتقا بهره وری در شرکت ها می باشد یه مقاله پایه میخواستم ممنون می شوم اگر راهنماییم کنید

  8. فخرالدین می‌گوید:

    با سلام
    احتراما درخواست راهنمایی از جنابعلی داشتم
    بنده فوق لیسانس مدیریت صنعتی با سابقه ۸ سال کار درحوزه نگهداری وتعمیرات و TPM را دارم و دنبال کار پاره وقت در این حوزه می باشم .ممنون میشم کمک کنید. با تشگر از جنابعالی

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *