فرم های کلیدی در حوزه مدیریت نگهداری و تعمیرات چگونه تهیه کنید!؟ بخش اول

[تعداد: 1    میانگین: 5/5]

اینکه شما یک فرم را از جای دیگر کپی کنید یا اینکه از مشاور ایزو سازمان بگیرید، برای کارها و فعالیت‌های نگهداری و تعمیرات فایده‌ای ندارد. هر چه میزان آگاهی و اطلاعات شما از یک سیستم مدیریت نگهداری و تعمیرات استاندارد بیشتر باشد در تهیه و طرح‌ریزی فرم‌های کلیدی و مهم در حوزه نگهداری و تعمیرات تاثیر بیشتر و مهمی خواهد داشت.
مهم‌ترین فرم‌های نگهداری و تعمیرات را قبلا در سایت طرح کرده بودیم. برای اینکه یک فرم خوب تهیه کنید باید موارد زیر را ابتدا مدنظر داشته‌باشید:
یک: هدف از تهیه این فرم چیست!؟
دو: داده‌های درون فرم در کجا استفاده خواهند شد؟
سه: تناسب این فرم با ساختار و بزرگی و کوچکی سازمان مدنظر باشد.
چهار: داده‌هایی که مدنظر فرم برای گردآوری است با داده‌های قابلیت اطمینان تجهیزات مطابق استانداردهای نت تطبیق یابد.
پنج: چگونه این فرم قرار است در سازمان جاری شود. برای جاری سازی فرم از قبل طرح و برنامه داشته باشید و عواقب و برخوردهای پرسنل را پیش‌بینی کرده باشید و برای هر کدام اقدامی موثر از قبل دیده باشید.
شش: چه کسی و کسانی باید آن را پر کنند، تعریف کنید و به آنان آموزش دهید.
هفت: چه کسی و کسانی از داده‌های این فرم باید استفاده کنند و تحلیل‌گر این داده‌ها کیست!؟
هشت: تا حدود شش ماه فرم در شرایط نظارت و بازنگری‌های اصلاحی باشد.
نه: هدف ایجاد فرم را مجدد بررسی کنید، میزان دستیابی به هدف یا اهداف را اندازه‌گیری کنید.
ده: اگر یک سازمان بزرگ دارید و فرهنگ بورکراسی در آن حاکم است دقت کنید فرم پر آیتم بدرد نمی‌خورد!
یازده: خیلی معطل تحلیل و ارزیابی بیش از حد نباشید اقدام کنید.

نگهداری و تعمیرات

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *