گزارشات مدیریتی در حوزه مدیریت نگهداری و تعمیرات اهمیت ویژه ای دارد. هم موقعیت واحد نگهداری و تعمیرات را برای حوزه مدیران ارشد سازمان تثبیت می کند و هم اینکه مسیر حرکت و بهبود فعالیت های واحد نگهداری و تعمیرات شفاف و مشخص می شود.

یکی از دوستان نیز پیامکی درج کرده بودند که در خصوص گزارشات مدیریتی نگهداری و تعمیرات در سایت مطلبی درج و راهنمایی شود.

در لیست زیر مجموعه ای از گزارشات مدیریتی بروی فعالیت های نگهداری و تعمیرات تقدیم شده است:

  1. لیست پرسنل نگهداری و تعمیرات براساس فیلترهای مختلف و مورد نیاز
  2. لیست پیمانکاران براساس فیلترهای مختلف و مورد نیاز
  3. لیست خرابی‎های پر تکرار
  4. لیست دستور کارهای اضطراری یک تجهیز
  5. لیست دستور کارهای اصلاحی یک تجهیز
  6. لیست دستور کارهای پیشبینانه یک تجهیز
  7. لیست خرابی‎های کارکردی (Functional List)
  8. لیست حالات خرابی بر اساس هر خرابی کارکردی
  9. لیست تجهیزات بر اساس خرابی‎های کارکردی
  10. لیست تجهیزات بر اساس حالا خرابی
  11. لیست دستور کارهای باز
  12. لیست دستور کارهای بسته شده در بازه تاریخی مورد نظر
  13. لیست تأخیرات انجام شده برای فعالیت‎های نگهداری و تعمیرات
  14. لیست تجهیزات براساس فیلترهای مختلف و مورد نیاز
  15. لیست قطعات یدکی براساس فیلترهای مختلف و مورد نیاز
  16. مشاهده لیست قطعات یدکی براساس موجودی قطعات یدکی
  17. لیست قطعات یدکی که به نقطه سفارش رسیده و باید سفارش داده شوند

این موارد مرتبط با گزارشات مدیریتی بود مبحث شاخص های کلیدی عملکرد نگهداری و تعمیرات KPI می توان موارد زیر را پیشنهاد کرد:

  1. شاخص های قابلیت اطمینان تجهیزات
  2. شاخص های کیفی نگهداری و تعمیرات
  3. شاخص های کمی فعالیتهای نگهداری و تعمیرات
  4. شاخص های مدیریتی و کلیدی سیستم نگهداری و تعمیرات
  5. امکان استفاده از شاخص های برای مدیریت نت برنامه ریزی تجهیزات
  6. امکان مشاهده شاخص ها در بازه های زمانی مختلف (هفتگی، دو هفتگی، ماهانه، دو ماهانه، سه ماهانه، شش ماهانه و ….)
  7. رعایت استانداردهای نگهداری و تعمیرات در محاسبه شاخص های KPI
  8. محاسبه بیش از ۲۵ نوع شاخص مدیریتی ، قابلیت اطمینان و غیره
  9. ترسیم بیش از ۲۰ مدل نمودار و گزارش از وضعیت شاخص های نت
  10. امکان مشاهده نمودارهای مقایسه ای و کیفی از وضعیت نت سازمان
  11. گزارش MTTR بر اساس بازه‎های زمانی مورد نیاز
  12. گزارش نفر ساعت پرسنل جهت انجام PM
  13. گزارش نفر ساعت پرسنل انجام EM
  14. گزارش نفر ساعت پرسنل انجام CM
  15. درصد EM بر اساس نفر ساعت در بازه زمانی مورد نیاز براساس تناوب مورد نیاز
  16. درصد PM بر اساس نفر ساعت در بازه زمانی مورد نیاز براساس تناوب مورد نیاز
  17. درصد CM بر اساس نفر ساعت در بازه زمانی مورد نیاز براساس تناوب مورد نیاز
  18. نمودار دایره‎ای درصد مقایسه EM، PM و CM براساس نفر ساعت در بازه زمانی مورد نیاز
  19. تعداد درخواست کارهای EM دربازه زمانی مورد نیاز براساس تناوب مورد نیاز
  20. تعداد درخواست کارهای PM دربازه زمانی مورد نیاز براساس تناوب مورد نیاز
  21. تعداد درخواست کارهای CM دربازه زمانی مورد نیاز براساس تناوب مورد نیاز
  22. درصد EM براساس تعداد درخواست‎ها در بازه زمانی مورد نیاز براساس تناوب مورد نیاز
  23. درصد PM براساس تعداد درخواست‎ها در بازه زمانی مورد نیاز براساس تناوب مورد نیاز
  24. درصد CM براساس تعداد درخواست‎ها در بازه زمانی مورد نیاز براساس تناوب مورد نیاز
  25. نمودار دایره‎ای درصد مقایسه EM، PM و CM براساس تعداد درخواست‎ها در بازه زمانی مورد نیاز
  26. گزاش پارتو در حالات خرابی و دلایل آنها
  27. تعداد حالات خرابی و دلایل آنها در بازه‎های زمانی مورد نیاز

تمامی این گزارشات و شاخص های لیست شده در نرم افزار مدیریت نگهداری و تعمیرات PMworks موجود است.

۱٫ نرم‌افزار مدیریت نگهداری و تعمیرات MKMS مخصوص صنایع بزرگ و حرفه ای ، تحت وب و شبکه سازمان ، مطابق استاندارد ایزو ۱۴۲۲۴

۲٫ نرم‌افزار مدیریت نگهداری و تعمیرات PMworks برای صنایع متوسط و کوچک ، تحت شبکه ، مطابق استانداردهای نگهداری و تعمیرات

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید