راهنمایی نت

  • مشاوره نگهداری و تعمیرات و دارایی فیزیکی

    مشاوره پیاده سازی سیستم های مدیریت نگهداری و تعمیرات (نگهداشت) و دارایی فیزیکی در صنایع کشور بیش از ۱۷ سال سابقه حضور در صنعت مشاوره ، آموزش و استقرار نرم افزار های مدیریت نگهداری و تعمیرات

مشاوره نگهداری و تعمیرات

به صورت مستمر و متوالی از سمت خوانندگان سایت نت بهره ور فراگیر تماس های تلفنی و ایمیل هایی دریافت می شود که پرسش هایی را جهت راهنمایی پیاده سازی واجرای سیستم مدیریت نگهداری وتعمیرات طرح می شود.برخی از سوالات تکراری است و تقریبا مشابه هم هستند لذا تقاضا داریم سوال و مبحث خود را در سایت طرح کنید تا از مزایای آن همه با هم استفاده کنیم در این خصوص این صفحه ” پرسش و پاسخ ” در سایت راه اندازی شده است که دوستان می توانند سوالات خود را اینجا طرح کنند و هم چنین این امکان وجود دارد که برخی از خوانندگان به سوال پرسیده شده در سایت پاسخ دهند و بدین صورت امکان اشتراک گذاری تجربیات برای همه وجود داشته باشد ضمن اینکه برخی از دوستان که سوالی دارند با مطاالعه پرسش و پاسخ های دیگر ممکن است سوال آنها پاسخ داده شده باشد و رفع گردد ونیاز به طرح مجدد نباشد.

این صفحه راهنمای خوانندگان است برای طرح سوالات و خواسته های خودشان ضمن اینکه می توانند در صورت داشتن اطلاع کافی به سوال دیگر همکاران در نت پاسخ دهند و تجربیات خودشان را با دیگران به اشتراک بگذارند.هم چنین می توانید با آدرس ایمیل خود مشترک پیام های این صفحه باشید که هر گونه پرسش و پاسخ توسط دیگران به صورت اتومات برای شما ارسال شود و در جریان پرسش ها و پاسخ ها به صورت مستمر قرار گیرید.

مشاوره رایگان پیاده سازی نگهداری و تعمیرات در سازمان

کلیه خوانندگان و مشتریان نرم افزار مدیریت نگهداری و تعمیرات آویژه شرکت مشاوران تدبیرپرداز آویژه که نرم افزار مذکور را تهیه نموده اند از یک مشاوره رایگان و مستمر در زمینه پیاده سازی سیستم مدیریت نگهداری و تعمیرات و دارایی های فیزیکی برخوردار هستند این مشاوره ابتدا با ارائه بسته کامل آموزش جامع نگهداری و تعمیرات و دارایی های فیزیکی شروع می شود و بعد از آن به صورت آنلاین و تلفنی و ارسال فایل های گردآوری داده های تجهیزات و غیره تکمیل می گردد. تا همراه با پیاده سازی استاندارد سیستم مدیریت نگهداری و تعمیرات یا نگهداشت در سازمان امکان بهره برداری درست از نرم افزار نگهداری و تعمیرات آویژه برای آنها فراهم گردد. این مشاوره و خدمات خاص شرکت مشاوران تدبیرپرداز آویژه بوده و حسب تجربه ۱۷ سال مشاوره و استقرار سیستم نگهداری و تعمیرات تقدیم می شود.

همکاری و مشارکت شما در مدیریت نگهداری و تعمیرات

شما می توانید در پنل زیر موضوع خود را بپرسید یا با خوانندن سوال دیگران در همان جا به پاسخ بپردازید ما سعی داریم به سوالات در حد دانش خودمان پاسخ سریع و مناسبی را تقدیم کنیم.از همکاری و مساعدت شما سپاس گزاریم

پیاده سازی نگهداری و تعمیرات

در سایت نگهداری و تعمیرات بهره ور فراگیر مقالات و مطالب زیادی برای مطالعه و مشاهده درج شده است که اکثر آنها به صورت فیلم و اسلاید و متن می باشد. اما اگر شما قصد دارید در سازمان یک سیستم مدیریت نگهداری و تعمیرات یا نگهداشت استاندارد را پیاده سازی کنید باید بدانید که مراحل پیاده سازی نگهداری و تعمیرات برنامه ریزی شده در کارخانه به چه صورت است. حتما مقاله زیر را مطالعه کنید تا با فازهای اصلی و کلیدی استقرار نگهداری و تعمیرات آشنا شوید:

نگهداری و تعمیرات برنامه ریزی شده مراحل پیاده سازی در کارخانجات

آموزش جامع نگهداری و تعمیرات

۱۷۳ پاسخ
« دیدگاه های قدیمی تر
  1. محسن موفقی
    محسن موفقی می گوید:

    با سلام
    در کارخانه ما از ساعت ۶:۳۰ کارگران ورود دارند و در ساعت ۷ شروع بکار می نمایند در حین کار ۳ مر تبه دستگاه برای تعویض لمیت به مدت ۴۵ دقیقه توقف می نماید و ۲ مرتبه نیز به مدت ۳۰ دقیقه برای صرف صبحانه و چای توقف می نماید اگز بعنوام مثال دو توقف فنی در روز داشته باشیم ایا زمان های تعویض و چای را بعنوان TBF در نظر بگیریم یا خیر؟
    لازم به ذکر است زمان های چای و صبحانه جزو زمان های برنامه ریزی شده و زمان تعویض لمینت جزو زمان های برنامه ریزی نشده می باشد

    پاسخ
  2. محسن موفقی
    محسن موفقی می گوید:

    سلام
    وقت بخیر
    TBF درحالتی دستگاه بیشتر خراب باشد و کمتر کارکند با حالتیکه دستگاه بیشتر درست است و زمان کمتری خراب است برابر می شود آیا ایرادی در محاسبات وجود دارد؟
    به عبارت دیگر ۳ ساعت دستگاه در دست تعمیر باشد و بعد از یک ساعت کار دوباره خراب شود TBF=4 و در حالتیکه دستگاه ۳ ساعت کارکند و ۱ ساعت خراب شود بازهم TBF=4 می شود آیا اشکالی درمحاسبات وجود دارد؟

    پاسخ
    • ناصر جلالی
      ناصر جلالی می گوید:

      سلام و وقت بخیر
      خیر اشکالی وجود ندارد شما شاخص TTF را هم در این شاخص محاسبه کنید تحلیل درست می شود
      به طور کلی باید چند شاخص به موازات یکدیگر بررسی و تحلیل شوند
      موفق باشید

      پاسخ
  3. محسن موفقی
    محسن موفقی می گوید:

    سلام آقای دکتر جلالی
    خدا قوت بابت آموزش های خوبتون در سایت
    برای من سوال بوجود اومده که طبق آموزش mtbf می بایست زمان هایی که دستگاه های دیگر کارخانه کار می کنند ولی دستگاه ما کار نمی کند باید جزء زمان های آپ تایم در نظر گرفته شود در این صورت دستگاهی که هر ۲ روز یکبار کار می کند و دستگاهی که هر روز کار می کند ممکن است دارای mtbf یکسان باشند که زیاد درست به نظر نمی رسد یا مثال دیگر دستگاهی هر روز کار می کرده و mtbf پایین بوده حالا روز در میان کار می کند در اینصورت mtbfبالا می رود و ما را به اشتباه می اندازد درحالیکه هیچ اقدام اصلاحی صورت نپذیرفته است….ولی درصورتیکه زمان هایی که دستگاه درحال کار هست به عنوان زمان آپ تایم در نظر بگیریم این موضوع مرتفع می شود خواهشمندم در این خصوص راهنمایی فرمایید . با سپاس

    پاسخ
    • ناصر جلالی
      ناصر جلالی می گوید:

      سلام وقت بخیر
      وقتی بر اساس کارکرد محاسبه می کنید آن شاخص MTTF می شود. آماده بکاری حالت کارکرد و استندبای است. تجهیزات شما مفهوم استندبای را دنبال نمی کند. لذا شما ساعات کارکرد برنامه ریزی شده برای تجهیزات را در نظر بگیرید. یعنی قرار است که دستگاه شما یک شیف ۱۰ ساعته کار کند و ولی به دلیل خرابی ۸ ساعت کار کرده است و ۲ ساعت خراب بوده است شما ۱۰ ساعت را در نظر بگیرید.

      پاسخ
  4. mehdizsg
    mehdizsg می گوید:

    سلام.بنده به تازگی قرار است به عنوان تکنسین فنی و پشتیبانی قسمت نگهداری و تعمیرات یک شرکت صنعتی که در زمینه تولید غلتک های صنعتی فولادی فعالیت میکند مشغول به کار شوم.دوره نگهداری و تعمیرات پیشگیرانه pm که پیش نیاز تمام دوره ها میباشد را دانلود کردم.به نظر شما با توجه به زمینه فعالبت شرکت چه دوره دیگری را پیشنهاد میکنید

    پاسخ
  5. mehdizsg
    mehdizsg می گوید:

    سلام.بنده رشته تحصیلی ام صنایع نبوده ولی به تازگی در بخش نگهداری و تعمیرات یک مرکز صنعتی استخدام شدم.خواهش میکنم راهنمایی بفرمایید از کجا و چه مطالب و چه دوره ای استفاده کنم؟

    پاسخ
    • ناصر جلالی
      ناصر جلالی می گوید:

      سلام وقت بخیر
      خیلی بستگی به آن دارد که شما در چه صنعتی فعال هستید و اینکه آنجا چقدر بزرگ یا کوچک باشد اما برای راهنمایی دوستان در بخش آموزش نگهداری و تعمیرات سایت لیست و ترتیب تهیه دوره های آموزش از پایه و تکمیلی را ارائه داده ایم به صفحه آموزش نگهداری و تعمیرات مراجعه فرمایید و به ترتیب گفته شده دوره های آموزشی را تهیه کنید اگر در صنعت بزرگی هستید موارد تکمیلی گفته شده را هم تهیه فرمایید
      موفق باشید

      پاسخ
  6. المیرا شاپوری
    المیرا شاپوری می گوید:

    با درود
    و تشکر از سایت خوبتون . سوالم در مورد نحوه مشخص کردن توقفات تولید که از جمله توقفات فنی هست آیا دستورالعملی یا روش خاصی در نحوه نامگذاری و مشخص شدن این توقفات موجود هست یا اینکه چه توقفاتی مروبط به واحد نت میشود و چه توقفاتی مربوط به تولید هست و به ماشین آلات مربوط نیست ؟

    پاسخ
    • ناصر جلالی
      ناصر جلالی می گوید:

      سلام و با احترام
      این موضوع را می توانید در مبحث اثربخشی کلی تجهیزات دنبال کنید در این خصوص شاخص اثربخشی کلی تجهیزات OEE منابع و مراجعی دارد که می توانید در سایت http://www.oee.ir مقالات مربوطه را مطالعه کنید. در مبحث اثربخشی کلی تجهیزات سه شاخص کیفیت و دسترسی و عملکرد بررسی می شود که در بخش دسترسی کلیه توقفات خط تولید و خرابی تجهیزات طبقه بندی و کدگذاری نیز می شود.
      موفق باشید

      پاسخ
  7. فرزان
    فرزان می گوید:

    با سلام لطفا اگر امکانش هست فایل پاورپوینت ارسال شود. با تشکر

    پاسخ
  8. ابوالفضل
    ابوالفضل می گوید:

    با سلام. اصولا داشبورد مدیریتی برای یک نرم افزار نت چه آیتم هایی بایستی داشته باشد.ممنون میشم عکس یا فیلمی از صفحه داشبورد مدیریتی ارسال فرمایید.

    پاسخ
« دیدگاه های قدیمی تر

دیدگاهتان را بنویسید

می خواهید در گفت و گو شرکت کنید؟
خیالتان راحت باشد 🙂

پاسخ دادن به mehdizsg لغو پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

۱٫ نرم‌افزار مدیریت نگهداری و تعمیرات MKMS مخصوص صنایع بزرگ و حرفه ای ، تحت وب و شبکه سازمان ، مطابق استاندارد ایزو ۱۴۲۲۴

۲٫ نرم‌افزار مدیریت نگهداری و تعمیرات PMworks برای صنایع متوسط و کوچک ، تحت شبکه ، مطابق استانداردهای نگهداری و تعمیرات