راهنمایی نت

  • مشاوره نگهداری و تعمیرات و دارایی فیزیکی

    مشاوره پیاده سازی سیستم های مدیریت نگهداری و تعمیرات (نگهداشت) و دارایی فیزیکی در صنایع کشور بیش از ۱۷ سال سابقه حضور در صنعت مشاوره ، آموزش و استقرار نرم افزار های مدیریت نگهداری و تعمیرات

مشاوره نگهداری و تعمیرات

به صورت مستمر و متوالی از سمت خوانندگان سایت نت بهره ور فراگیر تماس های تلفنی و ایمیل هایی دریافت می شود که پرسش هایی را جهت راهنمایی پیاده سازی واجرای سیستم مدیریت نگهداری وتعمیرات طرح می شود.برخی از سوالات تکراری است و تقریبا مشابه هم هستند لذا تقاضا داریم سوال و مبحث خود را در سایت طرح کنید تا از مزایای آن همه با هم استفاده کنیم در این خصوص این صفحه ” پرسش و پاسخ ” در سایت راه اندازی شده است که دوستان می توانند سوالات خود را اینجا طرح کنند و هم چنین این امکان وجود دارد که برخی از خوانندگان به سوال پرسیده شده در سایت پاسخ دهند و بدین صورت امکان اشتراک گذاری تجربیات برای همه وجود داشته باشد ضمن اینکه برخی از دوستان که سوالی دارند با مطاالعه پرسش و پاسخ های دیگر ممکن است سوال آنها پاسخ داده شده باشد و رفع گردد ونیاز به طرح مجدد نباشد.

این صفحه راهنمای خوانندگان است برای طرح سوالات و خواسته های خودشان ضمن اینکه می توانند در صورت داشتن اطلاع کافی به سوال دیگر همکاران در نت پاسخ دهند و تجربیات خودشان را با دیگران به اشتراک بگذارند.هم چنین می توانید با آدرس ایمیل خود مشترک پیام های این صفحه باشید که هر گونه پرسش و پاسخ توسط دیگران به صورت اتومات برای شما ارسال شود و در جریان پرسش ها و پاسخ ها به صورت مستمر قرار گیرید.

مشاوره رایگان پیاده سازی نگهداری و تعمیرات در سازمان

کلیه خوانندگان و مشتریان نرم افزار مدیریت نگهداری و تعمیرات آویژه شرکت مشاوران تدبیرپرداز آویژه که نرم افزار مذکور را تهیه نموده اند از یک مشاوره رایگان و مستمر در زمینه پیاده سازی سیستم مدیریت نگهداری و تعمیرات و دارایی های فیزیکی برخوردار هستند این مشاوره ابتدا با ارائه بسته کامل آموزش جامع نگهداری و تعمیرات و دارایی های فیزیکی شروع می شود و بعد از آن به صورت آنلاین و تلفنی و ارسال فایل های گردآوری داده های تجهیزات و غیره تکمیل می گردد. تا همراه با پیاده سازی استاندارد سیستم مدیریت نگهداری و تعمیرات یا نگهداشت در سازمان امکان بهره برداری درست از نرم افزار نگهداری و تعمیرات آویژه برای آنها فراهم گردد. این مشاوره و خدمات خاص شرکت مشاوران تدبیرپرداز آویژه بوده و حسب تجربه ۱۷ سال مشاوره و استقرار سیستم نگهداری و تعمیرات تقدیم می شود.

همکاری و مشارکت شما در مدیریت نگهداری و تعمیرات

شما می توانید در پنل زیر موضوع خود را بپرسید یا با خوانندن سوال دیگران در همان جا به پاسخ بپردازید ما سعی داریم به سوالات در حد دانش خودمان پاسخ سریع و مناسبی را تقدیم کنیم.از همکاری و مساعدت شما سپاس گزاریم

پیاده سازی نگهداری و تعمیرات

در سایت نگهداری و تعمیرات بهره ور فراگیر مقالات و مطالب زیادی برای مطالعه و مشاهده درج شده است که اکثر آنها به صورت فیلم و اسلاید و متن می باشد. اما اگر شما قصد دارید در سازمان یک سیستم مدیریت نگهداری و تعمیرات یا نگهداشت استاندارد را پیاده سازی کنید باید بدانید که مراحل پیاده سازی نگهداری و تعمیرات برنامه ریزی شده در کارخانه به چه صورت است. حتما مقاله زیر را مطالعه کنید تا با فازهای اصلی و کلیدی استقرار نگهداری و تعمیرات آشنا شوید:

نگهداری و تعمیرات برنامه ریزی شده مراحل پیاده سازی در کارخانجات

آموزش جامع نگهداری و تعمیرات

۱۷۳ پاسخ
« دیدگاه های قدیمی تردیدگاه های جدیدتر »
  1. JAVID
    JAVID می گوید:

    با سلام
    آقای مهندس مثل اینکه شما فقط فرصت پاسگویی به سوالات اینجانب که تخصصی می باشد را ندارید!
    شاید هم اینجا جای پاسخگویی نیست و روشهای دیگری وجودارد!

    پاسخ
    • ناصر جلالی
      ناصر جلالی می گوید:

      با سلام و احترام
      سوالات تخصصی را نمی شود اینجا جواب داد چون پاسخ نوشتن زیادی می خواهد و فرصت و زمان کافی نیست مسائل شما روی شاخص ها مفصل است باید مطالعه بیشتری داشته باشید و یا سر کلاسهایم باشید که کاملا متوجه شوید
      پیشنهاد می کنم حتما استاندارد ایزو ۱۴۲۲۴ را بخوانید و پیوست مربوط به شاخص ها را مسلط شوید.
      موفق باشید

      پاسخ
  2. مصطفی دربندی
    مصطفی دربندی می گوید:

    با سلام و احترام

    ببخشید استاد من علاقه دارم بعنوان مدیر واحد تعمیرات و نگهداری در یکی ازشرکتهای معروف در تهران یا کرج مشغول بکار بشم .برای کسب تجربه لازم اگه بخوام از فایل دورههای آموزشی استفاده کنم . ایا همه دورهها ضروری هست ؟برای استفاده از تخفیف تصمیم دارم بیشتر از دویست هزار تومان ثبت نام کنم .شما کدام دورهها رو ضروری میدونید .در ضمن برای آشنایی با نرم افزار فایل دوره آموزشی کافی هست یا اینکه باید نرم افزاررو خرید کنم .

    از زحمات شما ببی نهایت سپاسگذارم

    پاسخ
    • ناصر جلالی
      ناصر جلالی می گوید:

      با سلام و احترام
      اگر می خواهید در حد مدیر واحد بدانید و کار کنید به نظر می رسد بهتر است تمام دوره ها را شرکت کنید و از هر چیزی بدانید و مسلط باشید که بعد پرسنل را بهتر راهبری کنید.
      موفق باشید

      پاسخ
  3. مصطفی دربندی
    مصطفی دربندی می گوید:

    با سلام و احترام

    از اینکه وقت میزارید و علم خودتون رو در اختیار علاقه مندان قرار میدید از شما بی نهایت ممنونم
    من علاقه زیادی برای کار در حوزه تعمیرات و نگهداری دارم . اشنایی کامل به برق صنعتی و تاسیسات دارم و این تجربه رو قبل از تحصیل کسب کرده بودم.
    برای گذراندن دورههای که در کانال معرفی کرده بودین کجا باید مراجعه کنم . ایا شما این دورهها رو در تهران یا کرج برگزار میکنین.
    هم اکنون دانشجوی ارشد مهندسی صنایع بهینه سازی هستم و قصد دارم پایاننامم رو در همین زمینه انجام بدم

    پاسخ
    • ناصر جلالی
      ناصر جلالی می گوید:

      با سلام و احترام
      دوره های آموزشی را بیشتر در محل کارخانجات برگزار می کنیم چون این طوری تمرکز و مثال های بروی صنعت آن کارخانه است و عملا کلاس پربار تر می شود. اما شما می توانید فایل دوره های آموزشی را از سایت دریافت کنید
      موفق باشید

      پاسخ
  4. JAVID
    JAVID می گوید:

    با سلام
    آقای مهندس نمیدونم چرا پاسخ سوالات من داده نمیشه ، اینجا پرسش و پاسخ مشاوره نت می باشد
    اگرروش من درست نیست بهم بگید ؟ جایی نتونستیم پاسخی دریافت کنیم که اینجا مطرح می کنیم. ممنون از لطف شما

    پاسخ
    • ناصر جلالی
      ناصر جلالی می گوید:

      سلام و احترام
      مهندس گرامی نبودم مدتی
      این روزها شدیدا مشغول پروژه ها و سفرها هستم و فرصت کم است
      سوالات را می بینم ولی فرصت پاسخگویی و دسترسی به سیستم نیست
      توصیه می کنم ابتدا شما کمی مطالعات بیشتری در زمینه شاخص ها در همین سایت ما داشته باشید و بعد کتاب ایزو ۱۴۲۲۴ را مطالعه کنید
      موفق باشید

      پاسخ
      • JAVID
        JAVID می گوید:

        با سلام و تشکر از شما خواهشمندم در اولین فرصتی که مهیا شد
        پاسخ سوالات اینجانب را بدهید
        در این زمینه خیلی مطالعه نمودم و رسیدم به اینجا که مزاحم شما شدم؟
        باز هم ممنون از وقتی که اختصاص میدهید

  5. JAVID
    JAVID می گوید:

    آقای مهندس من هنگام محاسبه mtbf کل زمان در دسترس را از زمان توقف ماشین کم می کنم بعد تقسیم بر تعداد خرابی می کنم تا زمان واقعی کار ماشین بدست بیاد
    در محاسبه mttr هم زمان توقف ماشین را بر تعداد خرابی تقسیم می کنم و به زمان تعمیر کار ندارم حتی اگر بیشتر بود در نظر نمیگیرم چون باید ابن فرمول درست باشه
    a=mtbf-mttr/mtbf
    کارم درسته؟ یا هرچقدر که تعمیر باشد باید تقسیم شود
    ممکنه از کل توقف ۵ ساعته فقط ۱ ساعت کار شده باشه روی ماشین

    پاسخ
  6. JAVID
    JAVID می گوید:

    شرمنده آیا در مورد mttr باید زمان تعمیر بر تعداد خرابی نقسیم گردد یا زمان توقف چون ممکن است زمان توقف با زمان تعمیر متفاوت باشد در این صورت چه باید کرد
    یعنی ماشین در کل ۵ ساعت متوقف بوده ولی ۱ ساعت صرف تعمیر شده

    پاسخ
  7. JAVID
    JAVID می گوید:

    آقای مهندس در خصوص MTBF بعد از محاسبه آیا باید از MTTR کسر گردد تا عدد MTBF واقعی تر باشد یا نه؟
    در جایی چنین فرمولی دیدم :
    MTBF= جمع زمان در دسترس منهای جمع زمان غیر خرابی تقسیم بر تعداد خرابی در نهایت منهای MTTR
    این درسته ؟

    پاسخ
    • ناصر جلالی
      ناصر جلالی می گوید:

      سلام
      خیر اون MTTF است
      موفق باشید

      پاسخ
      • JAVID
        JAVID می گوید:

        میشه لطف کنید فرمول دقیق ارائه دهید تو این سایتها آدم گیج میشه

      • JAVID
        JAVID می گوید:

        آیا در هنگان مجاسبه باید زمان توقف ماشین از زمان در دسترس کسر گردد تا زمان کار واقعی ماشین لحاظ گردد

      • JAVID
        JAVID می گوید:

        منظورم محاسبه mtbf یود

      • JAVID
        JAVID می گوید:

        ببخشید مگه MTTF متوسط زمان خرابی نیست پس چطور اگر MTBF رو ازش کم کنیم میشه MTTF

  8. JAVID
    JAVID می گوید:

    آقای مهندس لطف کردید پاسخ دادید
    میخواستم بدونم اگر دستگاهی در طول مدت محاسبه از کل زمانی که در اختیارش است تمام طول مدت متوقف باشد باید از محاسبات دوره حذف کرد یا نه
    MTBF و MTTR آن چگونه محاسبه تحلیل میشود چون اگر قرار باشد در بقیه دستگاهها تاثیر بگذارد باید حذف شوند؟
    ممنون از وقتی که اختصاص میدهید.

    پاسخ
    • ناصر جلالی
      ناصر جلالی می گوید:

      سلام
      اگر توقفش برنامه ریزی نشده است کسر نگردد و لی برنامه ریزی شده بود کسر گردد.
      موفق باشید

      پاسخ
  9. JAVID
    JAVID می گوید:

    با سلام
    من در بازه های سه ماهه این محاسبات را انجام میدهم مشکلی که بنده دارم این است که در مورد دستگاهی اگر زمان زیادی لنگ خرید قطعه یا ساخت قطعه باشد را چگونه در نظر بگیرم آیا باید از محاسبه حذف شوند یا نه مثال :
    یکی از دستگاههای من در بازه سه ماهه در کل ۹۳۱ ساعت میتواند کار کند در این مدت سه بار خراب شده که بار اول ۵ ساعت توقف و بار دوم ۱۰۰ ساعت توقف داشته که از این ۱۰۰ ساعت ۸۸ ساعت در انتظار ساخت قطعه بوده و بار سوم ۱٫۵ متوقف بوده اگر محاسبه انجام شود MTBF آن ۲۷۵ و MTTR آن ۳۵٫۵ میشود آیا این درست است یا باید ۱۰۰ ساعت یا ۸۸ ساعت از محاسبه حذف شود؟

    پاسخ
    • ناصر جلالی
      ناصر جلالی می گوید:

      سلام
      ۸۸ ساعت را کم کنید این مقدار در شاخص MDT در نظر گرفته می شود
      موفق باشید

      پاسخ
      • JAVID
        JAVID می گوید:

        با تشکر از محبت شما
        در مورد MTTR هم باید ۸۸ ساعت کسر گردد؟

      • ناصر جلالی
        ناصر جلالی می گوید:

        سلام
        بلی باید کسر گردد
        موفق باشید

      • javid
        javid می گوید:

        سلام آقای مهندس ، ببخشید اگر زمان توقفات طولانی باشد شاخص mtbf و mttr چگونه محاسبه میشوند

  10. مصطفی
    مصطفی می گوید:

    باسلام و عرض خسته نباشید فرمودید شاخص های MTBF,MTTR باید تحلیل شوند و قابل هدف گذاری نیستند میشه بفرمائید به چه شکل باید عمل کنیم
    باتشکر

    پاسخ
    • ناصر جلالی
      ناصر جلالی می گوید:

      با سلام و احترام
      مهندس جان کمی این روزها سرم شلوغ است و مدت بیش از یک ماه است در سایت مطلبی درج نکردیم اجازه بدهید سوال شما را سر فرصت و مفصل در یک مطلب مجزا جواب بدهم. تاخیر مرا ببخشید
      موفق باشید

      پاسخ
  11. مصطفی
    مصطفی می گوید:

    باسلام و عرض ادب خدمت جناب آقای مهندس جلالی سوال بنده در رابطه با هدف گذاری برای شاخص های MTBF,MTTR برای ارائه گزارش پایش فرآیندها در بازه زمانی ماهیانه می باشد لطف کنید بفرمائید از کجا باید شروع کنم و در صورت لزوم می توانیم تلفنی صحبت کنیم؟
    باتشکر

    پاسخ
    • ناصر جلالی
      ناصر جلالی می گوید:

      با سلام و احترام
      ابتدا مطالبی که در این خصوص در سایت درج شده است را بخوانید
      این شاخص ها قابل هدفگذاری نیستند و معنی نمی دهد باید روند آنها تحلیل شود
      موفق باشید

      پاسخ
  12. کمال
    کمال می گوید:

    ما در حال طراحی یک سیستم هیدرولیک خودرویی هستیم که در آن از روغن های هیدرولیک فرمان استفاده میشود atfii و یا dexron ii میباشد به نظر شما دمای سرویس دهی برای استفاده طولانی مدت از روغن هیدرولیک چند درجه است؟؟

    پاسخ
    • ناصر جلالی
      ناصر جلالی می گوید:

      با سلام و احترام
      با توجه به اینکه در گذشته دور در صنعت خودرو فعالیت گسترده ای داشتم و یادم می آید در صنعت خودرو استاندارد روغن هیدرولیک فرمان باید قید شده باشد
      لذا اطلاعات فرآیندی و ورودی و خروجی در آن باید مشخص شده باشد
      با این وجود دوستان نزدیک در صنعت هیدورلیک و ساخت پمپ های هیدرولیک برای خودرو ۲۰۶ و پژو هستند که اگر اطلاعات کامل تری اعلام کنید شاید از آنها بشود استعلام گرفت
      موفق باشید

      پاسخ
  13. اسدزاده
    اسدزاده می گوید:

    سلام.وقت بخیر.
    ی سوال داشتم خدمتتون.ایا مینونیم از این موضوع برای پایان نامه استفاده کرد؟؟در این خصوص مقالات معتبری ارایه شده؟
    ممنون میشم پاسخ بدین

    پاسخ
    • ناصر جلالی
      ناصر جلالی می گوید:

      با سلام و احترام
      از کدام موضوع!؟

      پاسخ
      • اسدزاده
        اسدزاده می گوید:

        مجددا سلام.
        موضوع تعمیرات و نگهداری بهرور فراگیرtpm_و اینکه ایا شما پروژه ای در این راستا در شهرستان خرم اباد در حال اجرا دارید؟

      • ناصر جلالی
        ناصر جلالی می گوید:

        با سلام و احترام
        عموما در شهر هایی که وضعیت صنعتی خوبی دارند پروژه برگزار می شود در شهر زیبای خرم آباد تاکنون پروژه ای نداشته ایم ولی دوستان قدیمی دوران دانشجویی بسیار خوبی در شهر خرم آباد داریم که مشتاق دیدار آنها و شما هستیم
        موفق باشید

      • اسدزاده
        اسدزاده می گوید:

        ممنونم ک پاسخ دادیم.امیدوارم ک بتویم شمارو زیارت کنیم

  14. صفا
    صفا می گوید:

    در واقع در هنگام محاسبه زمان در دسترس ، اگر مطابق برنامه از پیش تعیین شده یک برنامه pm بر وری دستگاه انجام شود و با عث توقف ۱ ساعته گردد آیا این ۱ ساعت جزء توقفات برنامه ریزی شده است که بایستی از زمان ۲۴ ساعته کاسته شود یا خیر؟

    پاسخ
    • ناصر جلالی
      ناصر جلالی می گوید:

      ​زمان در دسترس در واقع زمانی می باشد که برای تجهیز برنامه ریزی کاری صورت می گیرد. اگر مجموعه شما به صورت ۲۴ ساعته کار می کند و در زمان های استراحت مانند نهار و نماز و … تجهیزات متوقف نمی گردند زمان در دسترس ۲۴ ساعته می باشد، اما اگر زمان های مشخصی مانند ناهار، نماز، استراحت، تعویض شیفت و … به صورت استاندارد شده و برنامه ریزی شده وجود دارد باید از زمان ۲۴ ساعته کسر گردد.​

      پاسخ
  15. صفا
    صفا می گوید:

    با سلام خدمت استاد ارجمند
    بنده رضایی هستم و چند وقتی است در یکی از شرکت ها مسئول نت می باشم
    در خصوص زمان در دسترس ماشین الات سوال داشتم : اگر دستگاهی در سه شیفت کاری مشغول به کار باشد زمان در دسترس ۲۴ ساعت می باشد یا اینکه زمان توقفات از زمان ۲۴ ساعته کاسته شده و انگاه به عدد بدست امده زمان در دسترس می گویند ؟
    ممنون

    پاسخ
    • ناصر جلالی
      ناصر جلالی می گوید:

      با سلام و احترام
      باید زمان توقفات برنامه ریزی شده ای که سازمان در آن تجهیزات شات دان است کم شود و روی میزان سطح دسترسی تاثیری ندارد
      در پاسخ به سوال بعدی شما:
      آن یک ساعت بستگی دارد چه نوعی پی ام برنامه ریزی شده ای باشد اگر باعث توقف تجهیز شود میزان دسترسی را پایین می آورد ولی اگر پی ام در زمان شات دان برنامه ریزی شده سازمان انجام شود می تواند در محاسبه دسترسی تاثیری نداشته باشد.
      تفاوت خیلی ظریفی در این موضوع وجود دارد پیشنهاد می شود مستندات لینک زیر را دانلود و مطالعه کنید.
      موفق باشید

      پاسخ
« دیدگاه های قدیمی تردیدگاه های جدیدتر »

دیدگاهتان را بنویسید

می خواهید در گفت و گو شرکت کنید؟
خیالتان راحت باشد 🙂

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوزده − ۱۵ =

۱٫ نرم‌افزار مدیریت نگهداری و تعمیرات MKMS مخصوص صنایع بزرگ و حرفه ای ، تحت وب و شبکه سازمان ، مطابق استاندارد ایزو ۱۴۲۲۴

۲٫ نرم‌افزار مدیریت نگهداری و تعمیرات PMworks برای صنایع متوسط و کوچک ، تحت شبکه ، مطابق استانداردهای نگهداری و تعمیرات