CMMS قسمت سوم - نياز كليدي به خدمات پشتيباني مغزافزاري (دانشي)

CMMS قسمت سوم – نياز كليدي به خدمات پشتيباني مغزافزاري (دانشي)

در قسمت اول اين مجموعه به بررسي يك ويژگي خاص نرم افزارهاي خارجي پرداخته شد و چهار مبحث كليدي يك نرم افزار نگهداري و تعميرات را مطرح شد و در قسمت دوم به بررسي ويژگي ديگري از نرم افزارهاي خارجي و نياز كليدي به خدمات پشتيباني نرم افزاري پرداخته شد در اين قسمت اشاره اي كوتاه به ويژگي سوم نرم افزارهاي نگهداري و تعميرات خارجي پرداخته مي شود و نياز كليدي دوم كه خدمات پشتيباني مغز افزاري باشد بررسي مي گردد:

 

                          جايگاه نرم افزارهاي نت

در نرم افزار هاي خارجي نگهداري و تعميرات ويژگي خاصي ديده مي شود كه بند دوم نيازهاي كليدي كه مبحث پشتيباني مغز افزاري باشد مرتبط است. نرم افزارهاي نت را افراد متخصص در زمينه سيستم نگهداري و تعميرات پشتيباني فكري و دانشي مي كنند و اغلب سايتهاي آنها فقط به ارائه خدمات نگهداري و تعميرات مي پردازند و در كنار ارائه يك نرم افزار مكانيزه نگهداري و تعميرات بروي

مشاوره و پياده سازي يك سيستم نت پيشگيرانه يا بهره ورفراگير متمركز مي باشند و بين تيم برنامه نويسي و كارشناسان نت تعامل هميشگي و قوي وجود دارد در حالي كه خيلي از نرم افزارهاي داخلي كشور نرم افزار نت جزو كوچكي از نرم افزارهاي ديگر آن سازمان (حسابداري ، انبار ، اداري و …) است و نرم افزارهايشان به لحاظ دانش تخصصي وابستگي موقت دارد و با استفاده از مشاوره هاي موقت از برخي افراد تحصيل كرده در زمينه نت به نگارش الگوريتم و تحليل سيستم نت پرداخته و برنامه نويس نوشته است! اگر به شركتهاي داخلي ارائه دهنده نرم افزار نت مراجعه كنيد و در خواست مشاوره و پياده سازي سيستم نت پيشگيرانه را داشته باشيد در داخل خود سازمانشان فردي ماهر و با سابقه كار اجرائي در نت ندارند! اكثر نرم افزارهاي خارجي مبتني بر شركتي با كارشناسان حرفه اي در زمينه نت مي باشند و مخاطب خريدار نرم افزار را در جهت پياده سازي صحيح سيستم نت راهنما مي باشند و اين نكته بسيار مهمي است كه يك خريدار نرم افزار نت بايد توجه داشته باشد كه پشتيباني مغز  افزاري از محتوي سيستم نت بسيار مهم است.

اين ديدگاه را از بعدي ديگري هم مي توان بررسي كرد:

اكثر مديران و كارشناسان واحد نت كارخانجات از محتوي نرم افزار خريداري شده خود ابراز نارضايتي مي كنند و يا حداقل اينكه كاملا” راضي نيستند و يا برخي ها هم در سازمان خودشان به كمك واحد آي تي سازمان به تهيه و برنامه نويسي نرم افزار نت كارخانه پرداخته اند!

يك دليل عمده آنستكه خريداران به دنبال پاسخ گيري از نرم افزار براي خواسته هاي جاري سيستم نت فعلي خودشان هستند.اما سوالي پيش مي آيد: آيا سيستم نت كارخانه شما درست برنامه ريزي شده است؟ دوم آنكه نرم افزار خريداري شده بر اساس استانداردهاي اوليه يك سيستم نت تهيه شده است و آيا كارآيي اين نرم افزار براي نوع فرآيند توليد و تجهيزات كارخانه صحه گذاري شده است؟ مطمئنا” اين دو سوال چالش آور است.آيا ما بايد نرم افزاري را داشته باشيم كه خواسته هاي سيستم نت ما را پاسخ دهد؟ يا نرم افزاري كه خريداري كرده ايم بايد سيستم نت كارخانه ما را تغيير دهد و ما مبتني بر آن باشد؟

يك حالت تضاد دو طرفه پيش مي آيد سيستم نت از نرم افزار تعبيت كند و يا نرم افزار به سيستم نت تحول ايجاد مي كند؟ در كاخانجات ما چگونه است؟

اين جاست كه نقش مغز افزاري يك نرم افزار نت پر رنگ مي شود شركت نرم افزار نويسي كه از پشتيباني و خدمات مشاوره كارشناسان خبره در زمينه نت بهره مي برد مي تواند ابتدا به خريدار يك سيستم نت متناسب با كارخانه و محصول و فرآيند تببين نمايد و بر اساس نظرات آنها نرم فزار را ارائه دهد و مبتني بر فرآيند آن كارخانه ماژولهاي مورد نياز را كم يا اضافه نمايد ضمن اينكه خريدار نيز به كمبودها و نواقص سيستم نت جاري اش نيز مطلع مي گردد و نرم افزار دريافتي را متناسب با فرآيند سازمان خودش درمي يابد و ميزان
درصد رضايت افزايش مي يابد.

اما آيا نوشتن نرم افزار نت در خود سازمان كار درستي است؟!

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

3 × چهار =