نقش RCM براي پياده سازي CMMS

چند روز پيش در يکي از سازمانهاي بزرگ در زمينه فعاليتهاي عمراني و ماشين آلات راهسازي و غيره کارگاه آموزشي نت مبتني بر قابليت نگهداري و تعميرات  ( Reliability Centered Maintenance ) RCM به مدت دو روز برگزار شد در اين کارگاه نکته کليدي مفاهيم RCM در کارهاي عملي يا کارگاه هاي عملي نمايان مي شود که افراد با مشارکت و درگير شدن با مفاهيم نت مبتني بر قابليت اطمينان به وضعيت فعلي نت در سازمان خويش و نيازهاي آن به خوبي پي مي برند و نحوه ايجاد و اجراي استراتژي نت براي تجهيزات گوناگون سازمان مشخص مي شود.

سازمانها براي اجراي برنامه نت پيشگيرانه هزينه هاي زيادي مي کند اخيرا" هم مد شده است که براي پياده سازي سيستم نت به دنبال نرم افزار نگهداري و تعميرات CMMS ( Computerized Maintenance Management System ) مي روند و شرکتهاي ارائه دهنده نرم افزار نت نيز متاسفانه آنجور

که بايد و شايد به ارائه خدمات مشاوره اي نمي پردازند و بيشتر درگير کسب و کار تجاري خودشان هستند و بدون عارضه يابي و آديت نت سازمانها سعي به ارائه تبليغاتي نرم افزار خويش را دارند! البته اين فرآيند دو طرفه است مخاطبي که با دانش کافي به سراغ نرم افزار نت نيايد دچار سرگرداني تبليغاتي نرم افزارهاي نت موجود در بازار ايران مي گردد و بعد از گذشت دير زماني با صرف هزينه هاي زياد نه فقط براي خريد نرم افزار بلکه براي استفاده موقت و ورود داده هاي ناکارآمد در نرم افزار خريداري شده ، به چالش بي استفاده بودن نرم افزار نت مي افتند.

نت مبتني بر قابليت اطمينان RCM به نظرم مي تواند حتي استراتژي خريد يک نرم افزار نت را نيز مهيا نمايد و مبتني بر استراتژي نت منتج شده از نت مبتني بر قابليت اطمينان مي توان نيازهاي نرم افزاري خويش را پيش بيني کنيم.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

20 − 10 =