یک مشکل همیشگی واحد نگهداری و تعمیرات با واحد محترم تولید !؟

[تعداد: ۰   میانگین: ۰/۵]

یکی از خوانندگان محترم سایت نت بهره ور فراگیر در خصوص مشکلات واحد نگهداری و تعمیرات سازمان با واحد تولید و دیگر واحدهای مرتبط با نت  پرسیده بودند:

در یک شرکت سیمانی  به عنوان رئیس واحد برنامه ریزی نگهداری و تعمیرات مشغول هستم در انجام تعمیرات و برخی اقدامات پیشگیرانه مشکی خاصی نداریم ولی در ارسال مدیریت به این واحد از سوی واحدهای اجرایی مشکل داریم.یعنی به راحتی و بطور کامل فرم های درخواست انجام و اقدامات انجام شده توسط واحدهای تعمیرکننده از سوی واحدهای تولیدی و گروه ها در سیستم و نرم افزار نت تکمیل نمی شود و در نتیجه اطلاعات کافی به این واحد ارسال نمی شود لطفا در این مورد راهنمایی فرمایید که به چه طریقی می توانم آنها متقاعد یا اجبار به تکمیل نمودن فرم ها نمایم.ممنونم

پاسخ: این مشکل اکثر سازمانهاست دو کار اساسی باید به ترتیب انجام دهید :

  1. اکثر افراد هرگاه آگاهی اشان بالا رود همکاریشان بیشتر می شود! باید ابتدا ببینید که فرم ها و اطلاعات چه مقدار تاثیر مثبت به سازمان برای بهبود کارها می دهند و آن را به دیگران اطلاع ، آموزش و تسری دهید بخصوص اینکه رده بالاتر مدیریتی را باید نسبت به آنها مطلع کنید
  2. حمایت و دستور مدیریت ارشد سازمان و مدیران سازمان را برای پر کردن فرم ها و اطلاعات کسب کنید و به لایه های پایینی مدیریت تسری یابد.

والا کار دیگر نمی شود کرد هم چنان در جا خواهید زد.

2 پاسخ
  1. چهرآزاد
    چهرآزاد گفته:

    با سلام
    به نظر من با دستور، حتی از جانب مدیریت ارشد، کاری از پیش نمی‌رود؛ به خصوص در بلند مدت. دستور مدیر ارشد تنها موجب دفاعی‌تر شدن مدیران می‌شود و اثرش روی اثربخشی کارتان منفی خواهد بود. در اینصورت می‌توانید منتظر باشید تا کار به جایی برسد که مدیر ارشد به شما بگوید زیاد سخت نگیرید و خودتان یک جوری موضوع را جمع کنید.
    شما که مسئولیت پشتیبانی فنی تولید را بر عهده دارید، به خوبی می‌دانید که مشتری شما واحد تولید است. خودتان را به جای مدیر تولید سایر مدیران قسمت‌ها بگذارید و ببینید چرا حاضر نمی‌شوند فرم‌ها را تکمیل کنند. سناریوای بچینید که خودشان عقیده بدهند که باید گزارش نوشته شود و فرم تکمیل شود و اطلاعات در سیستم ثبت شود؛ اگر نه با دستور و زور و دعوا و کشمکش (حتی اگر به ظاهر با لبخند و آرامش همراه باشد) نتیجه نمی‌گیرید.
    موفق باشید

    پاسخ
  2. جمال درویشی
    جمال درویشی گفته:

    همکار گرامی
    اینجانب سالها در صنعت سیمان کار میکنم و در تخصص های مختلف بودم
    بدون همکاری قسمت های مختلف کارخانه و حمایت مدیریت ارشد امکان پذیر نیست ، البته در صنعت ایران و در دانشگاه ها روش گزارش نویسی یاد نمیدهند و کلا گزارش نویسی مرسوم نیست و همه فکر میکنند اگر گزارش بنویسند محکوم میشوند . و این بیماری در اکثر کارخانجات سیمان موجود است . برای انجام این کار مدیران بایستی اراده کنند. ودادن اطلاعات توسط مدیران قسمت ها با مجبور کردن انها روشی عملی نیست .
    اعتقاد اینجانب اینست که مدیر خوب و برای کنترل کار قسمت خود می بایستی کلیه کارهای انجام شده و انجام نشده ثبت کند .
    با تشکر
    همکار سیمانی

    پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *