داستانی برای یک شاخص کلیدی عملکرد نگهداری و تعمیرات بخش اول

[تعداد: 0   میانگین:  0/5]

شاخص های نگهداری و تعمیرات مبحث مهمی در سیستم مدیریت نگهداری و تعمیرات هر سازمانی است.نقش آنها پایش ، نظارت و راهبری فرآیندهای نگهداری و تعمیرات است.طراحی یک شاخص خوب برای هر فرآیندی از جمله فرآیند نگهداری و تعمیرات در سازمان می تواند در بهینه سازی فعالیتهای واحد نگهداری و تعمیرات موثر باشد.

شما به سوالات زیر چگونه پاسخ می دهید:

در واحد نگهداری و تعمیرات چه کارهائی انجام می شود؟

فعالیتهای نگهداری و تعمیرات با چه کیفیتی انجام می گردد؟

چه کسانی این فعالیتهای را انجام می دهند؟

صلاحیت انجام فعالیتهای نت را چه کسانی تصدیق و صحه گذاری می کنند؟

آیا فعالیتهای انجام شده در نت موثر بوده اند؟

آیا اقدامات انجام شده در تعمیرات و انجام کارهای درخواستی واحد های تولید و بهره برداری اثربخش بوده اند؟

ملاک اثربخش بودن فعالیت های نت چیست؟

چگونه می توانیم از عملکرد فعالیت های نگهداری و تعمیرات توسط پرسنل نت اطمینان حاصل کنیم؟

آیا تا وقتی ندانیم در کجا هستیم می توانیم برای ادامه راه برنامه ریزی و هدف گذاری کنیم؟

آیا هدف گذاری های واحد نت دست یافتنی و منطقی است؟

نقلی است از یکی عرفای کشورمان که در مسیری نشسته بود ، فردی از کنارش می گذشت به او گفت تا روستای بعدی بخواهم بروم چقدر زمان می برد؟ عارف هیچ پاسخی نداد! رهگذر مجدد پرسید و پاسخی دریافت نکرد لذا به راهش ادامه داد هنوز ده قدمی دور نشده بود که عارف گفت دو ساعت دیگر می رسی!! رهگذر پرسید چرا اول پاسخ ندادی؟ عارف گفت چون مقدار گام ها و سرعت راه رفتنت را نمی دانستم!

در سازمانهای صنعتی کشورمان یکی از معضلات و مشکلات اصلی نبود هدف گذاری های منطقی و صحیح است.این موضوع باعث سردرگمی پرسنل و بعد از گذشت زمانی عادت و بی تفاوتی آنها به موضوع می گردد.فرقی نمی کند در واحد های نگهداری و تعمیرات سازمانها نیز همین اتفاق می افتد.

اولین گام در پیاده سازی شاخص های کلیدی عملکرد نگهداری و تعمیرات سازمان شناخت وضعیت جاری و سنجش گام ها و سرعت فعالیتهای نت سازمان است.

0 پاسخ

ثبت دیدگاه

مایل به ملحق شدن به بحث هستید ؟
به ما بپیوندید !

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *