یک راه کوتاه اما موثر برای بهبود سیستم نگهداری و تعمیرات سازمان

[تعداد: 1   میانگین:  2/5]

برای بهبود سیستم مدیریت نگهداری و تعمیرات سازمان راه ها و روشهای مختلفی وجود دارد در حوزه نگهداری و تعمیرات بهره ور فراگیر TPM مبحث بهبود مستمر یا کایزن طرح موضوع می شود که یکی از ابزارهای توسعه و بهبود در سیستم مدیریت نگهداری و تعمیرات سازمان می باشد.

در ده فرمان بهبود نت سازمان PMO نیز به موضوع روش ها و تکنیک های بهبود سیستم مدیریت نگهداری و تعمیرات اشاره کامل شده است.

در اینجا مراحلی تحلیلی گام به گام برای رسیدن به هدف مخصوصی را دنبال می کنیم:

  1. مهم ترین رکن یک سیستم اجرا کامل و اثربخشی آن است.
  2. آنچه که برای سنجش اثر بخشی یک سیستم نت نیاز داریم شاخص ها و گزارشهای می باشد.
  3. شاخص ها و گزارش ها از داخل اجرائیات سیستم نت استخراج می شود.
  4. آن چیزی که اجرائیات را نشان می دهد سوابق و مستندات سیستم نت است.
  5. سوابق و مستندات هر سیستمی از جمله سیستم نت در یک زونکن یا نرم افزار نت نگهداری می شود.
  6. آنچه که در زونکنها و یا داده های نرم افزار نیاز می باشد توسط فرم ها و چک لیست های سیستم مدیریت نت گردآوری می شود.
  7. مهم ترین و کلیدی ترین فرم در فرم های سیستم مدیریت نگهداری و تعمیرات فرم درخواست کار  می باشد.
  8. یک فرم درخواست کار (تعمیرات) معمولا  عملیات اجرائی حوزه نت را از ابتدای درخواست تا پایان تحویل دستگاه را نشان می دهد.
  9. فرم درخواست کار پر کاربردترین فرم در واحد نت است ، که رابط بین تولید (بهره بردار) یا دیگر واحدهای سازمان با واحد نت می باشد.بیشترین اطلاعات و گزارشها و داده های موردنیاز برای محاسبه شاخص های نت از این فرم کسب می شود.آغاز اکثر مباحث تحلیل خرابی تجهیزات با این فرم شروع می شود و غیره .
  10. اکثر فرم های درخواست کار سیستم مدیریت نگهداری و تعمیرات سازمانها بد طراحی شده است!!
  11. این فرم را متناسب با سیستم مدیریت نت و نیازمندیهای آن در اولین فرصت اصلاح کنید.

چگونه :

  1. یک جلسه با کلیه اعضا واحد نت و سرپرستان تولید (بهره بردار) و دیگر واحدهای مرتبط با این فرم از جمله واحد انبار و تدارکات برگزار کنید.
  2. تک تک داده ها مورد نیاز گزارشهای سیستم مدیریت نت ، شاخص های نت و تحلیل های مورد نیاز در حوزه نت را ابتدا شناسائی کنید
  3. لینک آنها را با داده های موردنیاز برای محاسبه و مکان گردآوری آنها مشخص کنید.
  4. داده های خام مورد نیاز را در فرم درخواست کار بگنجانید.
  5. فرم اصلاح شده را برای کلیه همکاران تشریح و آموزش دهید.
  6. برای یک بازه سه ماه کلیه اطلاعات گردآوری شده را بررسی کنید و بازخور اجرای این فرم اصلاح شده را بسنجید در صورت نیاز مجدد آن را تغییر و اصلاح کنید.

این کار را فقط در دو روز و کمتر ۵ ساعت می توانید انجام دهید.مطمئن باشید کمتر از سه ماه کلی بهبود موثر در سیستم مدیریت نگهداری و تعمیرات سازمان مشاهده خواهید کرد.

فرم نمونه درخواست کار در بسته کامل سیستم مدیریت نگهداری و تعمیرات وجود دارد.

0 پاسخ

ثبت دیدگاه

مایل به ملحق شدن به بحث هستید ؟
به ما بپیوندید !

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *