چگونه سیستم مدیریت نگهداری و تعمیرات سازمان را پایدار و با ثبات نگهداریم

[تعداد: ۱   میانگین: ۲/۵]

برای آنکه بتوانید در حوزه سیستم مدیریت نگهداری و تعمیرات به بهبود های پایداری برسید سه اقدام زیر را مدنظر داشته باشید:

۱- آموزش پایدار و اثر بخش نیروی انسانی نگهداری و تعمیرات برای ارتقاء مهارتهای فنی و سیستمی.

۲- افزایش رضایت پرسنل نگهداری و تعمیرات و کاهش نرخ ترک کار در حوزه نت (متوسط ماندگاری پرسنل نت بیش از ۴ سال در سازمان باشد).

۳- فقط به تحلیل خرابی ها اضطراری EM بپردازید و نتایج اقدامات تعریف شده در رفع آنها را در نت برنامه ریزی شده PM تجهیزات بگنجانید.

پایداری و ثبات در هر سیستمی حرف اول پیاده سازی آن سیستم را می زند و حوزه سیستم نگهداری و تعمیرات در سازمان نیز از این موضوع مستثنا نمی باشد.اما پایداری را پرسنل و نیروی انسانی سازمان ایجاد و حفظ می کنند لذا برای ایجاد و حفظ پایداری یک سیستم موثر در سازمان باید عامل اصلی که نیروی انسانی می باشد را حفظ کرد و انگیزه های کاری آنها را ارتقاء داد پایداری و ثبات نیروی انسانی در کنار پیاده سازی یک سیستم مدیریت نگهداری و تعمیرات موثر برای سازمان پایداری و ثبات سلامت تجهیزات را به ارمغان خواهد آورد.

اما در سازمانها معکوس عمل می شود.در عمل در پروژه های نگهداری و تعمیراتی که سازمانهای کوچک و بزرگ خصوصی و دولتی (کلان گرا) داشتیم آن سازمانهائی که در حفظ و ارتقاء انگیزه های رضایت شغلی پرسنل خویش موفق بودند بعد از مشاوره نت هنوز که هنوز است پایداری سیستم را شاهد هستیم و فقط نکته های کلیدی و کمیاب برای بهبود کارها نیاز دارند و برعکس آن در سازمانهایی که نرخ ترک کار زیاد بوده است آنچه را که ایجاد شده بود بعد از گذشت چند ماهی یا از بین بردند! یا از بین رفت! یا با خود بردند!

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *