آیا نرم افزار نگهداری و تعمیرات چاره کار بهبود سیستم مدیریت نت سازمان است!؟

[تعداد: 1    میانگین: 5/5]

این روزها برای نرم افزار نگهداری و تعمیرات تماس های زیادی گرفته می شود و همه بدنبال یک نرم افزار نگهداری و تعمیرات خوب برای سازمان می باشند.در این خصوص مشکلاتی وجود دارد که پرداختن به آنها از ضروریتهای کار خرید نرم افزار نت می باشد:

اول عدم اطلاع از اینکه یک نرم افزار خوب در حوزه نگهداری و تعمیرات باید چه خواصی داشته باشد و به طور کلی یک CMMS چیست؟ برخی ها آنقدر حوزه را گسترده و ایده آل می بینند که از حوزه CMMS به EAM و ERP می رسند و باز خود ایندو مفهوم داستان دارند.در این خصوص بیشترین و بهترین مقالات در زمینه نرم افزار نگهداری و تعمیرات CMMS در سایت نت بهره ور فراگیر قرار داده ایم که مطالعه آنها می تواند این عدم آگاهی رفع نماید.

دوم عدم وجود فرآیند یا سیستم مدیریت نگهداری و تعمیرات صحیح در سازمان است.قبل از خرید هر گونه نرم افزار نگهداری و تعمیرات باید به طراحی یک سیستم مدیریت نگهداری و تعمیرات متناسب با تجهیزات و کسب و کار سازمان پرداخته شود و اطلاعات و داده های مناسب حوزه نگهداری و تعمیرات گردآوری و تحلیل شوند و بعد از آن یک نرم افزار نگهداری و تعمیرات مناسب می تواند تسهیل گر و سرعت بخش فعالیتهای نگهداری و تعمیرات سازمان شود.

سوم اشتباه در پیاده سازی و استقرار نرم افزار نگهداری و تعمیرات می باشد(البته این موضوع بیشتر شامل کارخانجاتی می شود که بزرگ هستند و جزو صنایع سنگین کشور احتساب می شوند و در کارخانجات متوسط و کوچک خیلی صادق نیست).شرکت ارائه دهنده نرم افزار امکانات نرم افزاری و سخت افزاری را شناسائی و نصب می کند و کلاس آموزشی کار با نرم افزار برگزار می شود و نرم افزار کمی ورود اطلاعات آزمایشی می شود و برخی خطاهای معمول در نرم افزار دیده و رفع می شود و در نهایت تمام!
در حالی که این روند در پیاده سازی نرم افزار های نگهداری و تعمیرات به زودی به شکست بر خورد می کند به طوری در طولانی مدت نرم افزار از سیستم کم کم خارج می شود.این موضوع معضل بسیار از سازمان ها در پیاده سازی نرم افزار نگهداری و تعمیرات می باشد.
یکی از دلایل این موضوع بحث دوم مطرح شده در بالا می باشد.و دومی نداشتم مدل مناسب در پیاده سازی نرم افزار نگهداری و تعمیرات می باشد.متاسفانه در این خصوص هیچ یک از شرکتهای ارائه دهنده نرم افزار نگهداری و تعمیرات کار نکرده اند چون بیش از آنکه از سیستم مدیریت نگهداری و تعمیرات بدانند از برنامه نویسی و زبانها بانک های اطلاعاتی می دانند و مشتریان نیز در این خصوص اطلاعات صحیح و کاملی ندارند.
اما این مدل چیست؟ آیا سازمانهای خارجی و نرم افزارهای خارجی نیز مدلی دارند؟ چگونه این مدل را طرح ریزی نمایید!؟ (ادامه دارد)

 مدیریت آسان و سریع عملیات نت سازمان با نرم افزار نگهداری و تعمیرات اکسل برای سازمان های کوچک و متوسط

1 پاسخ

ثبت دیدگاه

مایل به ملحق شدن به بحث هستید ؟
به ما بپیوندید !

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *