چهار اقدام کلیدی در بهبود سیستم مدیریت نگهداری و تعمیرات سازمان ۱

[تعداد: 1   میانگین:  2/5]

اکثر سازمانهای صنعتی کشور در پیاده سازی سیستم های مدیریتی مشکلات فراوانی دارند.دلایل این مشکلات زیاد است و عارضه یابی سازمانها نشان می دهد که اکثرا در ۷۰ درصد آن دلایل اشتراک دارند.فرقی نمی کند که دقیقا چه سیستم مدیریتی را مدنظر است.اما آنچه که بیشتر در سازمانها در خصوص سیستم مدیریت جا افتاده است سیستم مدیریت کیفیت می باشد در حالی یکی از حوزه های مدیریتی کلیدی در سازمان سیستم مدیریت نگهداری و تعمیرات می باشد.این به طوری بد جا افتاده است که حتی کسانی که در واحد نگهداری و تعمیرات سازمان نیز فعالیت می کنند به مدیریت نگهداری تجهیزات کم توجه هستند و حوزه انجام تعمیرات بعد از خرابی بیشترین دغدغه کاری آنهاست.

در این مطلب قصد آن داریم که به چند گام اساسی در بهبود سیستم مدیریت نگهداری و تعمیرات سازمان پرداخته شود.برای بهبود حوزه مدیریت نگهداری و تعمیرات سازمان روی چهار اقدام کلیدی زیر متمرکز شوید:

  1. آموزش نت پرسنل واحد نت
  2. تجزیه و تحلیل خرابی ها اضطراری
  3. محاسبه و تحلیل شاخص های نت
  4. برنامه مشارکت پرسنل تولید

آموزش نت پرسنل واحد نت

در خصوص پرسنل نگهداری و تعمیرات واحد باید دقت زیادی داشته باشید بین آموزش ، تجربه و مهارت تفاوت های زیادی است که این موضوع را در اکثر کلاس های آموزشی مبانی و مفاهیم نت اشاره می کنیم که این سه مقوله از هم مجزا می باشد و در واحد نگهداری و تعمیرات باید یک برنامه ریزی بلند مدت برای آنها دیده شود.

مراحل زیر را برای مبحث آموزش نت پرسنل نت سازمان طی کنید:

  1. لیست پرسنل نت تهیه شود
  2. سابقه کار آنها به طور کلی و سابقه کار در سازمان فعلی
  3. لیست آموزش های دیده شده مشخص شود
  4. رسته سازمانی هر فرد را مشخص کنید
  5. آموزش های مورد نیاز این فرد با توجه به نیاز نت تجهیزات سازمان بنویسید در تهیه آن با تک تک افراد نت سازمان صحبت کنید و مشارکت آنها را جدی و مهم بگیرید.
  6. حتما سه الی چهار دوره مرتبط با سیستم های مدیریت نت در نیاز های آموزشی پرسنل نت ببینید
  7. برگزاری آموزش ها را سعی کنید در سازمان به صورت خصوصی برگزار شود (توجه ویژه داشته باشید کنفرانس های نت و دوره های آموزشی کلی که یک یا دو نفر را می فرستید تاثیر زیادی در بهبود نت سازمان شما نخواهد داشت و بیشتر جنبه ایده گرفتن و کسب اطلاعات روز دنیای نت است و برای برخی هم تفریح و ماموریت و غیره)
  8. دوره ای آموزشی را طوری برنامه ریزی کنید که در ماه یک دوره برگزار شود
  9. یک برنامه ریزی ویژه داشته باشید که هر هفته حداقل دو ساعت پرسنل نت آموزه های خویش را با یکدیگر تبادل کنند.در این خصوص ساعت اضافه کاری چند برابر را برای مشارکت کنندگان پاداش در نظر بگیرید یا غیره.ولی حتما هر هفته دو ساعت آموزش برگزار شود.
  10. بعد از برگزاری دوره های آموزشی جلسات خصوصی و ویژه با پرسنل نت در خصوص فراگیری دوره و نیازهای آنها برگزار کنید.

مراحل بعدی در مطالب آینده ادامه خواهیم داد….

 

0 پاسخ

ثبت دیدگاه

مایل به ملحق شدن به بحث هستید ؟
به ما بپیوندید !

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *