ساختار سازمانی نگهداری و تعمیرات را چگونه بهبود دهید!؟ ۲

[تعداد: 1    میانگین: 5/5]

هفته پیش روی بهبود ساختار سازمان نگهداری و تعمیرات بحثی را ناتمام گذاشتیم و پیرو آن سوالات بعدی پیش آمد:

سوال:  اگر عنوان شود که این ساختار دوپاره نت را بیایید با تعامل بین دو مدیریت حل کنیم را می توان روشی سیستماتیک برای چرخه نت نامید یا روشی سلیقه ای خواهد بود ؟ آیا با هر جابجایی افراد در مدیریت این تعامل برهم نخواهدخورد ( چون سلیقه ها متفاوت است )؟ در یک ساختار تولید محور چه کسی باید حافظ و پاسدار درحفظ و نگهداری از تجهیزات باشد و در برابر عدم نگهداری و استفاده صحیح از آنها عکس العمل و اقدامی مناسب انجام دهد ؟ و برعکس در صورت عدم تعمیر و اقدامات مربوط به نگهداری دست مدیریت نت را بازخواست نماید

پیشنهاد نت بهره ور فراگیر:

روش سیستماتیک برای چرخه نت نمی باشد.چرخه نت بیشتر به محتوی فنی و مستندات نت می پردازد. برای مشخص کردن ساختار سازمانی باید چند ویژگی را در نظر داشت معمولا سازمانها متناسب با این ویژگی هاست که می توانند ساختار سازمانی مناسبی را برای سازمان خویش طراحی کنند.یکی از معضلات سازمانی های دولتی این است که ساختارهای سازمانی آنها دیکته شده است و از یک فرمول و قاعده خاص تبعیت می کند و متاسفانه لینک است به طبقه بندی مشاغل و مباحث حقوقی!

ما در خصوص ساختار سازمانی مبتنی بر فرآیندها و فعالیتهای سازمان بحث می کنیم.

این ویژگی ها را باید در طراحی ساختار دید:

  1. مدل کسب و کار سازمان (بهره بردای ، تولید ، خدماتی و غیره)
  2. فرآیندهای اصلی و کلیدی سازمان
  3. توانمندی های فردی پرسنل سازمان (قدرت تصمیم گیری ، محبویت ، گزارش نویسی ، ارتباطات)
  4. بضاعت سازمان به لحاظ نیروی انسانی (منطقه جغرافیایی ، تعداد کارشناسان ، سوابق و غیره)
  5. میزان تبعیت و فرمان بری پرسنل از مدیریت (سازگاری و چانه زنی متعادل و غیره )
  6. تعداد نیروی انسانی سازمان

مسئولیت تمام آنها با مدیریت سازمان است.این نکته را از پیتر دراکر به یاد داشته باشید:

مدیران امروز باید ناپیوستگی ها را مدیریت کنند
این را داشته باشید در ادامه ایشان می گویند:
۶۰ درصد مسایل مدیران ناشی از ارتباطات غلط است

به نظر می رسد در سازمان مشکل چیزی دیگری است و حوزه سیستم نگهداری و تعمیرات اسیر آن است!!

2 پاسخ
  1. م- محمدی
    م- محمدی گفته:

    جناب آقای جلالی
    با سلام
    آیا دوره مجازی طرح ریزی نت سازمان با تهیه و ارسال فایل کارگاهی به اتمام می رسد و می توان دوره بعدی را شروع کرد.
    با تشکر
    محمدی

    پاسخ
    • ناصر جلالي
      ناصر جلالي گفته:

      با سلام و احترام
      شما در هر کلاس می توانید به صورت موازی و هم زمان شرکت کنید اما سخت گیری ما در ارائه کارگاه های آموزشی و راهنمایی دوستان در ایجاد مهارت و تبحر لازم در استفاده از دوره های آموزشی می باشد که با ارائه کارگاه ها و رفع اشکال آنها گواهینامه آموزشی صادر می شود.
      اما شرکت در دوره ها مستقل است ولی توصیه می شود به ترتیب ارائه در سایت شرکت کنید که پیش نیاز و ارتباط آنها با هم حفظ شود
      موفق باشید

      پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *