چهار اقدام کلیدی در بهبود سیستم مدیریت نگهداری و تعمیرات سازمان ۳

[تعداد: 2    میانگین: 3.5/5]

MTBF در سری مطالب چهار اقدام کلیدی در بهبود سیستم مدیریت نگهداری و تعمیرات دو بخش را از چهار بخش تشریح گردید.

  1. آموزش نت پرسنل واحد نت
  2. تجزیه و تحلیل خرابی های اضطراری
  3. محاسبه و تحلیل شاخص های نت
  4. برنامه مشارکت پرسنل تولید

در این مطلب به بررسی بند سوم و یا اقدام کلیدی سوم پرداخته می شود.

محاسبه و تحلیل شاخص های نت

اگر در سایت نت بهره ور فراگیر در زمینه شاخص های نگهداری و تعمیرات جستجو کنید یا اینکه دسته شاخص های نت در ستون سمت چپ سایت را نگاهی بیاندازید مطالب بسیار زیاد ومفیدی در زمینه شاخص های کلیدی عملکرد فرآیند سیستم مدیریت نگهداری و تعمیرات KPI Maintenance ارائه شده است.

به طور کلی وقتی می توانید یک سیستم مدیریتی را خوب مدیریت کنید که اطلاعات و داده های کافی با صحت و دقت کامل از عملکرد فعالیتهای حوزه مدیریتی خویش داشته باشید.اما یک شرط وجود دارد که بتواند شما را در تصمیم گیری درست و یا مدیریت صحیح کمک کند و آن این که این داده های کافی پخته شده باشند.به عبارتی این داده ها بقدر کافی پردازش و تحلیل شده باشند که بتواند به شما از عملکرد فرآیند سیستم مدیریتی سازمان تحلیل اطلاع رسانی خوبی شود.

این مهم توسط شاخص ها مدیریتی انجام می شود.در حوزه سیستم مدیریت نگهداری و تعمیرات سازمان نیز مدیر، کارشناسان و تکنیسین ها نت وقتی می توانند کارمدیریتی و تخصصی خودشان را خوب مدیریت کنند که شاخص های کلیدی عملکرد نت را در سازمان پیش بینی ، محاسبه و تحلیل کرده باشند.

تنها راه بهبود صحیح و پایدار حوزه سیستم مدیریت نگهداری و تعمیرات سازمان تبیین شاخص ها نت است با محاسبه آنها و فاصله آنها از اهداف طرح ریزی شده برای حوزه نت به شما این نگرش را می دهد که در کدام حوزه های نت و با چه روش هایی بهبود های لازم را تعریف و اقدام کنید.

اگر شاخص ها در حوزه نت محاسبه و تحلیل نگردد مثال آن می ماند که با چراغ خاموش در جاده مه آلود به خواهید از سربالایی یک کوه با ماشین بالا بروید! شاخص ها مدیریتی هم چون چراغ راهنمای مدیران می باشند که مسیر طی شده گذشته ، وضعیت فعلی سازمان و برنامه های قابل طرح ریزی برای بهبود سیستم مدیریتی را نشان می دهند

چند ماه پیش در سایت در خصوص مراحل پیاده سازی شاخص های کلیدی عملکرد فرایند نگهداری و تعمیرات KPI در سازمان مطالبی در دو بخش ارائه شد که بخش سوم و تکمیلی آن در هفته های بعد تقدیم می گردد.این مطالب به صورت گام به گام و تشریحی بهترین راهنمای شما در پیاده سازی شاخص های نت در سازمان می باشند.

0 پاسخ

ثبت دیدگاه

مایل به ملحق شدن به بحث هستید ؟
به ما بپیوندید !

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *