چگونه در نگهداری و تعمیرات اسمارت را پیاده سازی کنید!؟

[تعداد: ۰   میانگین: ۰/۵]

smartدر آخرین مطالب سال ۱۳۹۱ به موضوع ” پیاده سازی مدل S. O. S در مدیریت نگهداری و تعمیرات تجهیزات ” اشاره شد در این بخش به تبیین یک هدف گذاری درست پرداخته می شود:

  1. هدف گذاری درست باید چه خواصی داشته باشد؟
  2. محتوی هدف را چگونه تعریف کنیم ؟
  3. تلفیق مدل S.O.S با هدف گذاری درست چگونه مدیریت نگهداری و تعمیرات را می تواند از این رو به آن رو کند و تحولی عمیق و ماندگار در نگهداری و تجهیزات سازمان ایجاد کند؟

پاسخ در اسمارت SMART بودن اهداف تبیین شده در حوزه نگهداری و تعمیرات می باشد؛ یعنی اینکه هدف و اهداف که در حوزه مدیریت نگهداری و تعمیرات تبیین می کند خواص اسمارت را داشته باشد:

  1. Specific  دقیق روشن باشد
  2. Measurable قابل اندازه گیری باشد
  3. Achievable دست یافتنی باشد
  4. Realistic واقع بینانه باشد
  5. Time Bound زمان بندی شده باشد

مثلا شاخص درصد PM فعالیتهای نت سازمان را در نظربگیرید (قبلا در این زمینه مطالب زیادی در سایت ارائه شده است) :

وضعیت این شاخص در حال حاضر در سازمان ۴۵ درصد است هدف سازمان آن است که در سه ماه آینده درصد شاخص PM را به ۵۰ برساند ولی هدف سالانه آن است که به ۶۵ درصد برسد.

هدفگذاری اسمارت SMART :

  1. Specific  دقیق روشن باشد :  فرمول و تعریف این شاخص کامل مشخص و شفاف است
  2. Measurable قابل اندازه گیری باشد : مقدار آن عددی و قابلیت اندازه گیری را از داده ها و سوابق نت را دارد.
  3. Achievable دست یافتنی باشد : هدف گذاری ۴۵ به ۵۰ برای سه ماه و ۴۵ به ۶۵ برای یک سال برای چنین شاخصی دست یافتنی است ، البته امکانات و سیستم مدیریتی و پیگیری ها مدیریت شرط است.
  4. Realistic واقع بینانه باشد : در طول سه ماه از ۴۵ به ۵۰ درصد رسیدن واقع بینانه است و می توانید با تعریف اقدامات اصلاحی و پروژه های مناسب و توسعه آموزش و ارتقا مهارتهای پرسنل نت به آن رسید.
  5. Time Bound زمان بندی شده باشد : طرح برنامه دست یابی هدف در بازه های سه ماه و یک ساله بخوبی تبیین و تعریف شده است.

موفق باشید

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *