ارتقاء سطح مدیریت نگهداری با کسب مهارت های شغلی

[تعداد: ۰   میانگین: ۰/۵]

alphabet_YinYang226x150چند هفته اخیر را بیشتر در سازمان های بزرگ دولتی در تهران و کرج و مشهد بودم.در پروژه های مشاوره نگهداری وتعمیرات با پرسنل و مدیران مختلفی مواجه می شوم که آنها بیشتر در زمینه تخصصی تعمیرات تجهیزات مهارت دارند و عملا مشاهده می شود که یکی از نیازمندی های آنها کسب مهارت های شغلی و مدیریتی است.اینکه می گویم مدیریتی منظورم این نیست که حتما باید مدیر باشند و سمت مدیریتی داشته باشند بلکه ذات انجام فعالیت های جاری شخصی و سازمانی باید مدیریت شود واین برای هر فردی که در سازمان فعالیت می کند لازم است حال اینکه بر اساس ساختار سازمانی هر چه سمت بالاتر باشد این موضوع پررنگ تر و ضروری تر است.

از عمده سوالاتی که دوستان در این زمینه می شود این است که مهارتهای شغلی چه هستند و آنها را چگونه می توانیم کسب کنیم؟ به مرور زمان لیستی از این مهارتهای شغلی را در سایت طرح خواهم کرد:

  1. مدیریت زمان
  2. مدیریت استرس
  3. قانون پارتو
  4. روش حل مسئله
  5. تحلیل خرابی ها
  6. فنون مذاکره
  7. تکنیک های برقراری ارتباط موثر
  8. تیم سازی
  9. کار گروهی
  10. مدیریت هزینه
  11. مدیریت پروژه
  12. تایپ سریع
  13. زبان حرکت های بدن
  14. ابزارهای خلاقانه
  15. آمار
  16. گزارش نویسی

اما یکی از سایت های اینترنتی که بسیار ساده و روان به تشریح مهارتهای کاری و شغلی می پردازد و مقالات بسیار خوبی دارد سایت ابزارهای ذهنی یا تکنیک های ذهن Mind Tools است .حتما در این سایت عضو شوید و سلسله مطالب آن را دنبال کنید برخی توصیه ها و ایده های آن در بهبود و بهینه سازی فعالیتهای شغلی شما موثر و کلیدی هستند.چند سالی می شود این سایت را مطالعه می کنم و از ایده های آن در پروژه های مدیریت نگهداری و تعمیرات استفاده می شود و هم چنین برخی اوقات باعث شده است در فرآیند یادگیری کلاس های نگهداری و تعمیرات تسریع کننده باشند.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *