طرح ریزی سیستم مدیریت نگهداری و تعمیرات قطار شهری مشهد

[تعداد: ۰   میانگین: ۰/۵]
teran

قطار شهری مشهد

در خصوص طرح ریزی سیستم مدیریت نگهداری و تعمیرات و فرآیندهای آن در سایت مطالب زیادی نوشته ایم و هم چنین در اکثر سخنرانی ها و کلاس های نگهداری و تعمیرات به آن تاکید زیادی می کنیم.اما خیلی کم در خصوص مراحل کاری و آنچه محقق می شود نوشته ایم!

اخیرا به صورت مستمر جلسات هفتگی در قطار شهری مشهد برای طرح ریزی فرآیند نگهداری و تعمیرات انجام می شود.در این زمینه انواع سیستم های درخواست کار در زمینه نگهداری و تعمیرات گروه بندی و تعریف شده است.گردش کار کلی زیر فرآیند های نگهداری و تعمیرات ترسیم و تبیین شده است و حال هر کدام از زیر فرآیندها در حال طرح ریزی و تببین می باشد.آنچه خیلی به چشم می آید این است که در حوزه چهارگانه نگهداری و تعمیرات :

  1. ناوگان
  2. مخابرات و سیگنال
  3. خط و ابنیه
  4. برق و تاسیسات

باید یک طرح ریزی متفاوت انجام شود.گاهی اوقات جلسات خیلی داغ می شود و بهترین فرصت برای تشریح و تببین استانداردهای فعالیتهای نگهداری و تعمیرات پیش می آید چون تیم سوالات و چالش هایی را طرح می کنند که بسیار کلیدی و مهم است.بخصوص اینکه ما در گروه بندی ها و طبقه بندی انواع کارها و سیستم های نت حساسیت زیادی نشان می دهیم چرا که تهیه گزارش ها و شاخص های کلیدی عملکرد نگهداری و تعمیرات از همین جا ها باید دیده شود.

لایه هایی که در طرح ریزی نت قطار شهری مشهد برای یک برنامه طولانی در نظر گرفته ایم می شود به شرح زیر خلاصه کرد:

  1. ترسیم زیر فرآیندها
  2. ترسیم گردش کار زیر فرآیندها
  3. ترسیم ارتباطات زیر فرآیندها
  4. اصلاح و بهبود فرم ها متناسب با گردش کار زیر فرآیندها
  5. بهبود سیستمی چک لیست های نت
  6. اجرای فرم ها
  7. بازخور اجرائیات پایلوت
  8. بازنگری محتوی فنی فرم ها و چک لیست های نت
  9. تبیین شاخص ها نگهداری و تعمیرات
  10. جایگاه داده های نت در فرم ها برای محاسبه شاخص های نت
  11. تبیین ساختار سازمانی نت
  12. رسته بندی نت
  13. تبیین نقش پیمانکاران و گردش کار نت برنامه ریزی شده در آنها
  14. و …

در کنار این موارد مباحث دیگر نیز در حال طرح ریزی و تبیین پروژه می باشد.همانند:

  1. کالیبراسیون
  2. مدیریت ابزار
  3. مدیریت انبارک های نت
  4. آنالیز سیستم اندازه گیری
  5. فرهنگ سازی نت
  6. و …

البته برخی از این موارد با توجه به آموزش ها و الگو برداری های انجام شده از شرکت های مشاور خارجی و مترو تهران وجود دارد ولی در قالب طرح ریزی سیستم مدیریت  نگهداری و تعمیرات مبتنی بر استانداردهای نت در حال بهبود و ارتقا می باشد.

1 پاسخ
  1. قنبر امیرحسینی
    قنبر امیرحسینی گفته:

    با سلام مجدد دلیل اظهار نظر اینجانب مقاله فوق میباشد که درتاریخ۱۹ مرداد ۱۳۹۲ جواب داده شده است .از جنابعالی که در امور نت صاحب نظر میباشید انتظار است اطلاعات سایت بروز باشد .باتشکر

    پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *