هشت اشتباه پر هزینه که بیشتر کاربران هیدرولیک مرتکب می شوند ۵

[تعداد: ۰   میانگین: ۰/۵]

applicationاشتباه شماره ۵ – نصب فیلترها در موقعیت نادرست (شماره ۱ و ۲ و ۳ و ۴)
آیا در سیستم هیدرولیک هر فیلتری یک فیلتر خوب است؟ خیر! دو موقعیت نادرست برای نصب فیلتر روغن در یک سیستم هیدرولیک وجود دارد که بیشتر از آنکه مفید باشند خرابی ایجاد کرده، حتی می توانند به سرعت باعث آسیب به اجزایی شوند که برای حفاظت از آنها نصب شده اند.
موقعیتهایی که فیلتر نباید در آنها نصب شود عبارتند از: ورودی پمپ و مسیرهای تخلیه پمپ و پوسته موتور پیستونی.
حقیقت این است که نادرست بودن نصب فیلتر در ورودی پمپ با آنچه که در بازار متداول شده است مغایرت دارد. چرا که اعتقاد عمومی بر این است که وجود صافی در ورودی پمپ الزامی است تا از پمپ در برابر ورود آشغال حفاظت کند.
در اینجا دو نکته بسیار مهم وجود دارد: نخست آنکه پمپ روغن را از یک مخزن اختصاصی دریافت می کند که اصولا نباید مشابه یک سطل زباله باشد! دوم اینکه اگر شما اعتقاد دارید که ورود آشغال به مخزن هیدرولیک اتفاقی طبیعی یا قابل قبول است، احتمالا با خواندن این مطلب وقت خود را تلف خواهید کرد.
اگر دستیابی به حداکثر عمر کاری پمپ اولویت اول است – که باید باشد – پس اینکه روغن به راحتی و بطور کامل محفظه های پمپ (Pumping Chambers) را در هر بار مکش پر کند، خیلی مهمتر از این است که از پمپ در برابر ورود احتمالی مهره، پیچ و آچار به ورودی آن حفاظت شود، زیرا اگر مخزن بدرستی طراحی نشده باشد، مسیر مکش پمپ باید حداقل ۲ اینچ بالاتر از کف مخزن باشد.
پژوهشها نشان دهده است که یک مکش محدود شده (بوسیله فیلتر) می تواند عمر کاری یک پمپ دنده ای را تا ۵۶% کاهش دهد. این مشکل در مورد پمپهای پیستونی و توربینی (Vane) شدیدتر است، زیرا این نوع پمپها کمتر می توانند در برابر نیروهای خلأ حاصل از مکش محدود مقاومت کنند.
شکل دیگری از اشکالات در اثر نصب فیلتر در مسیرهای تخلیه پمپها و پوسته موتورهای پیستونی بوجود می آیند – هرچند که نتیجه نهایی آنها همانند اثر فیلترهای مکش است – این کار می تواند عمر کاری پمپ یا موتور پیستونی را کاهش داده، خرابیهای فاجعه باری در اجزای گران قیمت سیستم ایجاد کند.
اگر شما سیستم هیدرولیکی دارید که سازنده آن تصور کرده است هوشمندانه ترین محل نصب فیلتر روغن در ورودی پمپ آن است و هنوز برای حذف این فیلتر متقاعد نشده یا تردید دارید، نیازی نیست که به حرف من اعتماد کنید. از سازنده های پمپ یا موتور بپرسید. اگر سازنده پمپ یا موتور هیدرولیکی پیدا کردید که نصب صافی در مکش یا در مسیر تخلیه پمپ یا پوسته موتور پیستونی را توصیه کرده بود، آن را به من هم معرفی کنید.
بنابراین برای اجتناب از اشتباه شماره ۵، همه ماشینهای هیدرولیک خود را کنترل کنید و اگر صافی مکش در ورودی پمپ یا فیلتری در مسیر تخلیه پمپ یا پوسته موتور پیستونی مشاهده کردید آنها را حذف کنید یا حداقل با سازنده پمپ و موتور مشورت نمایید.

برگرفته از وبسایت:
www.hydraulicsupermarket.com

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *