نکات مهم مدیریتی برای پیاده سازی موثر نگهداری و تعمیرات در سازمان

[تعداد: ۱   میانگین: ۲/۵]

Pmبر اساس سوابق و تجربیات پیاده سازی سیستم مدیریت نگهداری و تعمیرات در سازمان های بزرگ صنعت کشور چند نکته مهم به شرح زیر به اطلاع می رساند:
یک : در سازمان های دولتی بدلیل ساختار دولتی بودن در استخدام و مدل کسب سمت سازمانی و تامین بودجه سالانه پیاده سازی مدل های تعالی مدیریت نگهداری و تعمیرات امکان پذیر نیست!
دو : مهم ترین بخش پیاده سازی موفق و موثر یک سیستم مدیریتی نیروی انسانی سازمان است و دقیقا ضعیف ترین بخش سازمان های صنعتی در دولت و یا سازمان های بزرگ با نگرش بروکراسی و دولتی محور همین بخش است و می شود نتایج حاصل از پیاده سازی سیستم مدیریتی را پیش بینی کرد.
سه : برای پیاده سازی سیستم مدیریت نگهداری و تعمیرات حتما از یک مدل و ایده استفاده کنید و آن مدل را متناسب با سازمان خویش بهبود دهید به هیچ عنوان درگیر مدل های خارجی و کتابی و ایده آل گرا نشوید یک مدل ساده و کاربردی بهتر است از مدل آکادمیک و جامع
چهار : روی دانش و فرهنگ پرسنل نگهداری و تعمیرات و واحدهای بهره برداری و مهندسی بیشتر کار کنید هر چه سطح آگاهی بیشتر شود میزان همکاری و پیشرفت کارهای نت بهتر می شود.
پنج : در سازمان های بزرگ و دولتی بیش از ۶۰ درصد مشکلات سازمان بدلیل ارتباطات اشتباه و غلط است.
شش : مدیران خوب در سمت های لازم دار آنها باید نشسته باشند و اگر این قاعده خدشه ای داشته باشد مطمئنا با چالش های بی انگیزگی پرسنل آن واحد مواجه خواهید شد.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *