کلاس شاخص های نگهداری و تعمیرات در ایران خودرو خراسان

[تعداد: 0    میانگین: 0/5]

image_news_27552روز چهارشنبه هفته پیش ۱۵ اردیبهشت ایران خودرو خراسان، برای جلسه مشاوره و آموزش در زمینه شاخص های نگهداری و تعمیرات بودم.بعد از مدت های با دوستان و پرسنل نگهداری و تعمیرات سالن های مختلف ایران خودرو خراسان دیدار تازه شد. از مهم ترین نکاتی که در جلسه در خصوص شاخص های نگهداری و تعمیرات مطرح شد جایگاه و سطوح شاخص ها در سطح سازمان بود.

شاخص هایی که نیاز مدیریت ارشد سازمان برای پایش وضعیت نت تجهیزات می باشد با شاخص هایی که نیاز پرسنل مجری نگهداری و تعمیرات برای مدیریت فعالیت های واحد می باشد کمی متفاوت است و از همه مهم تر شاخص های قابلیت اطمینان برای پایش وضعیت کارکردی و دسترسی تجهیزات کاملا با دیگر شاخص ها تفاوت ایجاد می کند. چندی پیش در خصوص شاخص های سنجش عملکرد واحدهای تعمیراتی اسلاید شوئی در سایت ارائه شده حتما ملاحظه فرمایید.

لذا توجه داشته باشید در سازمان نباید شاخص های قابل اطمینان هم چون MTBF , MTTF, MTTR و غیره را در جایگاه مدیریتی گزارش داد و یا اینکه آنها را برای سالن و کارخانه محاسبه کرد!

چند سال پیش در زنجان در یکی از کارخانجات بزرگ صنعتی در زمینه برق حضور داشتم در سطح مدیریت استراتژیک سازمان شاخص MTBF پایش و هدفگذاری شده بود! هیچگاه این شاخص در این سطح بالا برای نمایان سازی وضعیت نگهداری و تعمیرات سازمان قرار نمی گیرد و مهم تر اینکه این شاخص هدفگذاری کردنش کار بیهوده ای است!! این شاخص باید روندش و وضعیتش بررسی شود و با حالت استاندارد خانواده گروه آن تجهیز مقایسه و تحت کنترل قرار گیرد.

توصیه اکید می شود که به طور کلی در صنعت خودرو بهترین مدل مدیریت نگهداری و تعمیرات، استقرار نت اپراتوری است.

در خصوص مطالب فوق در چند هفته اخیر اسلاید شوهای نگهداری و تعمیرات مفیدی درج شد از آنها ایده بگیرید و استفاده بکنید.

0 پاسخ

ثبت دیدگاه

مایل به ملحق شدن به بحث هستید ؟
به ما بپیوندید !

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *