دوره های آموزش نگهداری و تعمیرات مدیریت، مهندسی، فنی و پایش وضعیت

[تعداد: 3   میانگین:  4.7/5]

Round-Robin_adventtr_226x150مرکز آموزش نگهداری و تعمیرات در چهار بخش:
۱- مدیریت و سیستم
۲- مهندسی نت
۳- فنی و تخصصی
۴- پایش وضعیت
به صورت یک:حضوری در محل کارخانجات، دو: حضوری در محل مرکز آموزش و سه: مجازی مبتنی بر اینترنت در حال طرح ریزی و شکل گیری می باشد. به طوری که گواهینامه های معتبر تحت عنوان شرکت ، سازمان فنی و حرفه ای و برند خارجی برای آنها کسب و صادر گردد.
در این مدل آموزش های نگهداری و تعمیرات از مدرسین با تجربه در صنعت استفاده شده است مدرسینی که در کارخانجات تجربه طرح ریزی، آموزش، اجرا و پیاده سازی مبحث آموزشی را داشته باشند و حوزه تئوری با تجربه مفید با یکدیگر توام شده باشد که مخاطبان بتوانند از نمونه های اجرایی و مثال های تجربه شده کسب دانش نمایند.
اخیرا در سطح کشور به خصوص در تهران و برخی از دانشگاه ها، انجمن ها و موسسات به ارائه دوره های آموزش نگهداری و تعمیرات با هزینه های بسیار بالا می پردازند که محتوی آنها ضعیف و دربرگیرنده نیازهای جدی پرسنل واحدهای نگهداری و تعمیرات و تولید صنایع کشور نمی باشد و مدرس  تجربه اجرای کافی در صنعت را کسب نکرده است و بیشتر با ذکر و معرفی منابع خارجی و کتاب های آنها سعی به ارائه دوره های تئوریک دارند.

مرکز آموزش نگهداری و تعمیرات طوری طراحی می گردد که مخاطبان هم به صورت گروهی از سمت سازمان و هم به صورت فردی، امکان ثبت نام و شرکت در دوره های آموزش را داشته باشند.
لیست دوره های آموزش نگهداری و تعمیرات مدیریتی و سیستم، مهندسی نت، فنی و تخصصی، پایش وضعیت که تاکنون در نظر گرفته شده است به شرح زیر می باشد ولی این دوره های به حدود ۵۰ دوره خواهد رسید، که بر اساس تقاضا و پیشنهادات دریافتی دوره های جدید اضافه خواهد شد:

۱ مبانی و مفاهیم نگهداری و تعمیرات
۲ نگهداری و تعمیرات برنامه ریزی شده PM
۳ شاخص های کلیدی عملکرد نگهداری وتعمیرات KPI
۴ روش‌های تجزیه و تحلیل علل ریشه‌ای خرابی تجهیزات RCFA
۵ نگهداری و تعمیرات بهره ور فراگیر TPM
۶ محاسبه و پیاده سازی شاخص اثر بخشی کلی تجهیزات OEE
۷ نگهداری و تعمیرات اپراتوری AM
۹ نظام آراستگی در کارگاه‌های تعمیرات و خطوط تولید ۵S
۱۰ مدیریت دارایی های فیزیکی PAM
۱۱ گردآوری داده‌های قابلیت اطمینان تجهیزات بر اساس ISO 14224
۱۲ هزینه های نگهداری و تعمیرات PM Cost
۱۳ آشنایی و پیاده‌سازی نرم افزارهای نگهداری و تعمیرات CMMS
۱۴ آنالیز حالات بالقوه خرابی در ماشین آلات و آثار آن PFMEA
۱۵ نگهداری و تعمیرات مبتنی بر قابلیت اطمینان RCM
۱۶ مدیریت قطعات یدکی و انبارداری Parts
۱۷ طرح‌ریزی فرآیندها و گردش‌کار فعالیت‌های نگهداری و تعمیرات DM
۱۸ ممیزی (ارزیابی) نگهداری و تعمیرات PM Audit

۱۹ آشنایی با انواع لوله ها و اتصالات
۲۰ آشنایی با طبقه بندی و انواع بیرینگها
۲۱ انواع حالات خرابی و دلایل بیرینگ‌ها
۲۲ آشنایی با اصول سیستم‌های هیدرولیک (مقدماتی)
۲۳ سیستم‌های هیدرولیک (پیشرفته)
۲۴ آشنایی با اصول سیستم‌های پنوماتیک (مقدماتی)
۲۵ اصول سیستم‌های پنوماتیک (پیشرفته)
۲۶ اصول روانکاری روغن‌ها و گریس های صنعتی

۲۷ الزامات اجرای سیستم نگهداری و تعمیرات پیش بینانه PdM
۲۸ اصول و مبانی ارتعاشات (مقدماتی)
۲۹ نحوه آنالیز و تحلیل داده‌های ارتعاشات (پیشرفته)
۳۰ اصول و روش‌های بالانسینگ
۳۱ تکنیک پایش وضعیت با ترموگرافی
۳۲ روش‌ها، ابزار و تکنیک پایش وضعیت آنالیز روغن

2 پاسخ
  1. مصطفی
    مصطفی گفته:

    باسلام و عرض خسته نباشید بنده برای ثبت نام در دوره های (۱- مبانی و مفاهیم نگهداری و تعمیرات ۲- نگهداری و تعمیرات برنامه ریزی شده PM ) به صورت حضور در مرکز آموزش چه فرآیندی را باید انجام دهم.

    پاسخ
    • ناصر جلالي
      ناصر جلالي گفته:

      با سلام و احترام
      شما را لیست مشتریان برای اطلاع رسانی قرار داده ایم ولی فعلا در حال طراحی سایت و کارهای جانبی آن هستیم به زودی خبر خواهیم داد
      موفق باشید

      پاسخ

ثبت دیدگاه

مایل به ملحق شدن به بحث هستید ؟
به ما بپیوندید !

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *