نیاز به ثبت هر چیزی در نرم افزار نگهداری و تعمیرات نیست!!

[تعداد: 0    میانگین: 0/5]

آیا به ثبت کلیه بازدیدها، چک کردن ها و یا فعالیت های پیشگیرانه روزانه یا هفتگی کوتاه مدت در داخل نرم افزار نگهداری و تعمیرات نیاز دارید!؟
این سوالی است که در اکثر کلاس های نگهداری و تعمیرات و یا درخواست کنندگان نرم افزار نگهداری و تعمیرات می پرسند!
برخی فعالیت های پیشگیرانه توسط اپراتور دستگاه باید به صورت روزانه انجام گردد یا اینکه تکنیسین نت به صورت روزانه انجام می دهد. این فعالیت ها کوتاه مدت، سبک هستند ولی مهم می باشند. مثل بازدید نشتی روغن و هوا یا مثل بازرسی عدد فشار روغن دستگاه که باید حد مشخصی داشته باشد.
این فعالیت ها به صورت روزانه یا هفتگی یا کوتاه مدت دو یا سه روزه ممکن است انجام گردد.
برخی پیشنهاد می کنند و کرده اند و در برخی از صنایع مثل صنعت خودرو نیز پیاده سازی نموده اند که توسط نرم افزار کلیه چک لیست ها توسط اپراتور یا تکنیسین دستگاه بررسی و تیک می خورد! یا اینکه مشابه قبل که چک لیست کاغذی پای دستگاه تیک و سوابق گردآوری می شود.
اما طبق استانداردهای نگهداری وتعمیرات و مدل های اجرایی آن مبنای نرم افزار نت برای گردآوری داده ها یا چک کردن های این موردی نیست! در نرم افزار نگهداری و تعمیرات باید داده ها اتفاق افتاده روی دستگاه ثبت ، سابقه و تحلیل گردد. این داده های اتفاق افتاده شامل تعمیرات و نگهداری های پیشگیرانه است.
اپراتور دستگاه باید مطابق دستورالعمل یا چک لیست تدوین شده و آموزش دیده روزانه مواردی را چک کند. اما نیاز به ثبت اینکه تک تک آنها را انجام داده است و موردی نبوده است ندارد! اگر در هنگام اجرا به عدم انطباق یا عارضه یا خرابی مواجه و مشاهده شد آن مورد را در نرم افزار ثبت و برای رفع گزارش می کند.
اینکه فرهنگ سازمان را بخواهید تغییر دهید و اپراتوری مجبور به تیک زدن در نرم افزار شود مبنی بر اینکه او حتما آن کار را کرده است، درست نیست! بهر حال می تواند همان طور که در گذشته چک لیست کاغدی را تیک می زد حال در نرم افزار تیک بزند! ولی کار را انجام ندهد. موضوع انجام کار توسط اپراتور به مباحث دیگری در سازمان مرتبط است که چقدر اپراتور نقش خودش را برای نگهداری از دستگاه ها پذیرفته و آموزش دیده است و رضایت کار داشته باشد.
اگر بخواهیم کلیه داده های چک لیست های روزانه را در داخل نرم افزار ثبت کنید اتلاف وقت و انبوه داده های بدون نیاز به تحلیل خواهد بود.
این موضوع را بارها با مدل های مختلف در سایت نت بهره ور فراگیر مطرح شده است. امیدوارم شما توجه لازم را داشته باشید و از نرم افزار نگهداری وتعمیرات سازمان بهینه بهره ببرید.

0 پاسخ

ثبت دیدگاه

مایل به ملحق شدن به بحث هستید ؟
به ما بپیوندید !

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *