فرم های کلیدی در حوزه مدیریت نگهداری و تعمیرات چگونه تهیه کنید!؟ بخش دوم

[تعداد: 1    میانگین: 5/5]

در بخش اول فرم های کلیدی در حوزه مدیریت نگهداری و تعمیرات چگونه تهیه کنید!؟ در خصوص مراحل و مسائل مهمی که در طراحی یک فرم باید مدنظر باشد، صحبت شد. در این بخش عمیق‌تر به بررسی هدف و استفاده نهائی از فرم‌ها پرداخته می‌شود.

یک فرم مراحل اجرای فعالیت‌ها را نشان می‌دهد. در داخل آن داده‌های اجرا شده و کسب شده از فعالیت‌های نگهداری و تعمیرات ثبت، ذخیره و نگهداری می شود. از این داده‌ها برای مدیریت نگهداری و تعمیرات استفاده می‌شود.

هر چیزی را که بتوان اندازه‌گیری کرد، می‌توان مدیریت کرد.

لذا برای مدیریت نگهداری و تعمیرات باید شاخص‌های عملکردی حاصل از اجرای فعالیت‌های نگهداری و تعمیرات بروی تجهیزات را محاسبه کرد این خوراک امکان محاسبه این شاخص‌ها از داده‌های ثبت شده در داخل فرم‌ها تهیه می‌شود!

دقت و صحت داده‌های گردآوری شده و ثبت شده در داخل فرم‌های حوزه مدیریت نگهداری و تعمیرات بسیار مهم است.

اگر به شاخص‌ها و نحوه محاسبه آنها و نیازمندی آنها به داده‌ها تبیین شده باشند. طرح‌ریزی فرم‌های نگهداری و تعمیرات پربارتر و درست‌تر شکل می‌گیرد و برعکس!

لذا یک مهندسی معکوس در طراحی فرم‌های حوزه نت در طرح‌ریزی مدنظر داشته باشید. ابتدا به مدل مدیریت نگهداری و تعمیرات سازمان نگاه کنید و به شاخص‌هایی که برای سنجش عملکرد نت سازمان نیاز است توجه شود و بعد به فرمول‌ها و محاسبات و در نهایت به نحوه گردآوری داده‌ها و جایگاه آنها به فرم‌ها نت سازمان پرداخته شود.

در ارزیابی‌هایی که از اکثر سازمان‌های بزرگ و متوسط کشور انجام داده‌ایم به این نتیجه کلی رسیده‌ایم که آنها مدیریت نگهداری و تعمیرات ندارند و فقط به کارهای جاری و روزمره و اتفاقی تعمیرات می‌پردازند، چون شاخص‌های کلیدی عملکرد فرآیند مدیریت نت ندارند و حتی نمی‎توانند محاسبه کنند، چون داده‌های موردنیاز در سطح سازمان در خصوص تجهیزات را ندارند!
طراحی یک فرم خوب شروع مدیریت صحیح یک سیستم است.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *