فرم های کلیدی در حوزه مدیریت نگهداری و تعمیرات چگونه تهیه کنید!؟ بخش سوم

[تعداد: 1    میانگین: 5/5]

بخش‌های اول و دوم را مطالعه کنید.
یکی از خوانندگان محترم سایت سوال کرده بودند:
در بحث pm و نگهداری ماشین آلات بعضی ازموارد صرفا بصورت بازدید انجام میشود ولی برخی موارد باید کاری روی تجهیز یا ماشین انجام شود مثلا روانکاری . برای کاهش تعداد فرمها وتجمیع آنها جهت مدیریت و نظارت بهتر چطور فرمها رو طراحی کنیم که هم از پراکندگی و تعدد فرمها جلوگیری بشه و هم کلیه فرآیندهای نگهداری رو در یک فرم داشته باشیم.

پاسخ:
این سوال خوبی است که در فرم‌های کلیدی در حوزه مدیریت نگهداری و تعمیرات باید مدنظر قرار گیرد. تعدد فرم‌ها، ثبت داده‌های زیاد، پراکندگی فرم‌ها و غیره باعث می‌شود بعد از گذشت مدتی پرسنل تولید و فنی کم توجه شوند!
این موضوع خیلی وابسته به نوع صنعت و فرآیند تولید و جانمائی تجهیزات می‌باشد. در یکی از فیلم‌های آموزشی (که می‌توانید مستقیم ببینید و دانلود کنید) در خصوص سطح گردآوری داده‌های در حوزه نگهداری و تعمیرات توضیحاتی داده شده است که بسیار مهم است. اگر فرض کنیم فرآیند تولید شما گسسته است و سرهر تجهیز یک اپراتور مشغول کار است، همانند صنعت قطعه‌سازی و خودرو. شما نیاز نیست تعدد فرم‌های گزارشی برای مدیریت داشته باشید. کلیه فعالیت‌های روزانه، هفتگی و سبک که در قالب چک کردن‌ها و بازدیدها می باشد در قالب یک فرم کنار تجهیزات نصب و به اپراتور و تکنیسین آموزش نحوه اجرا بدهید.
مواردی که زمان‌بر هستند مثل تعویض روغن یا تعویض قطعه مثل فیلتر را در دستورکارهای تعمیرات پیشگیرانه لحاظ کنید. فعالیت‌هایی مثل روان‌کاری، نظافت، آچارکشی که سبک و ساده هستند نیاز به صدور دستورکار ندارد لذا از همان فرم‌های پای تجهیز تبعیت می‌کنند. برای گزارشات مدیریتی در سطح بالا میزان مصرف روغن و ارزیابی‌های نت اپراتوری کفایت می‌کند و نیاز نیست بریز هر کار انجام شده توسط اپراتور و تکنیسین گزارش گردد.
موفق باشید

1 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *