۹۰ درصد تمامی آموزشهای سازمانی بی ارزش است
آموزشهای سازمانی عمدتا به صورت روتین و تناوب های خاص برگزار می شود. واحد آموزش سازمان طبق امکان سنجی و درخواست های دریافتی نسبت به برگزاری دوره های آموزشی اقدام می کند. اما جای سوال است که این آموزش ها چقدر برای سازمان می باشد؟ و پرسنل چقدر از آموزش های دریافتی برای کار و مهارت خویش در سازمان استفاده می کنند.
برخی آموزش ها در سطح آگاهی و ارتقا دانش عمومی است ولیکن در حوزه نگهداری و تعمیرات موضوع متفاوت تر است و مهارت های سیستمی و مدیریتی و فنی پرسنل فنی مهم است. آنچه آموزش داده می شود باید روی تجهیزات انعکاس یابد . در این جا برای آنکه شما جلو اتلاف زمان و هزینه آموزش در حوزه مدیریت نگهداری و تعمیرات را کنترل کنید توصیه های مهمی شده است:
- آموزشهای برگزار شده درخصوص نگهداری و تعمیرات اگر بر آنچه که واقعا” نیاز داریم متمرکز نباشد اتلاف است.
- اگر چیزی را آموزش دیدی و استفاده نکردی از بین خواهد رفت.
- در پرسنل نگهداری و تعمیرات نیروهای چند مهارتی پروش دهید نه نیروهای چند کاره! مثلا” یک تکنسین برق در تنظیم موتور و هم پمپ داشته باشید تا یک تکنسین برق که کار مکانیکی هم بکند.
- بر روی استفاده از آموزشهای دیده شده تکنسین های فنی و مهارتهای آنان متمرکز باشید.
- انگیزه کاری پرسنل به میزان رضایت شغلی اشان مربوط می باشد هر چند که مسائل مالی و حقوقی با افزایش مهارتها وابستگی نشان می دهد ولیکن آموزش تخصصی متمرکز بر مهارتهای افراد نقش بسیار مهمی در افزایش روحیه کاری و انگیزشی پرسنل و در نهایت موفقیتهای یک کارخانه دارد(هرچند که از آخرین تکنولوژی روز جهان برخوردار نباشد).
- جهت برنامه آموزشی پرسنل نت نیازهای آموزش واحد را آنالیز کنید و برای هر فرد متناسب با هر دستگاهی آموزش لازمه را پیش بینی کنید.
- برای پیش بینی آموزشهای مورد نیاز از خود پرسنل بپرسید که چه چیزی را بیشتر نیاز دارند و بکار خواهند برد در این خصوص از مجلات ونشریات و مشاوران مربوطه نیز می توانید بهره ببرید.
- با انجام آنالیز نیاز آموزشی، شما برای هر دوره ای به عنوان مثال ۵ نفر را که واقعا” آنها نیاز داشته و مطمئن از اینکه موارد آموزش دیده شده را در واحد نت بکار خواهند برد؛ را خواهید فرستاد تا اینکه به صورت گروهی ۲۰ نفر را فرستاده و هزینه می کنید.
- استفاده از آموزشهای دیده شده در پرسنل باعث افزایش مهارت و رضایت شغلی آنها خواهد بود.
لذا باتوجه به موارد فوق ۹۰ درصد تمامی آموزش های برگزار شده در کارخانجات بی ارزش است.( در کارخانه شما چطور؟)
دوره های آموزش جامع مدیریت نگهداری و تعمیرات ملاحظه کنید نمونه فیلم های جلسه اول این دوره های آموزشی قابل مشاهده است.
دیدگاه خود را ثبت کنید
تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟در گفتگو ها شرکت کنید.