راهنمای آموزش و مشاوره مدیریت نگهداری و تعمیرات

آموزش های مدیریت نگهداری و تعمیرات

سلام به شما دوست گرامی که به وب سایت ما مراجعه کردید.

بسیاری از افرادی که در حوزه مدیریت نگهداری و تعمیرات شروع به کار می کنند سوالات زیر را دارند و خواهان پیشرفت و بهبود وضعیت شغلی و کاری خویش هستند:

  1. در سازمان جدید استخدام شدم و سرپرستی/مدیریت فنی کارخانه را بعهده دارم، چه آموزش هایی را بگذرانم که بتوانم اجرایی و کاربردی در کارخانه سیستم مدیریت نگهداری و تعمیرات را پیاده سازی کنم؟
  2. اخیرا کارشناس یا سرپرست واحد برنامه ریزی سازمان شده ام چه دوره های آموزشی نیاز دارم؟
  3. برای مصاحبه در سازمان و کارخانه ای برای حوزه مدیریت نگهداری و تعمیرات باید آماده شوم و نیاز به گواهی نامه و آموزش دارم چه دوره هایی باید بگذرانم تا در مصاحبه موفق باشم؟

چه دوره های آموزشی داریم؟

در سایت نگهداری و تعمیرات ما بیش از ۲۵ دوره آموزش مدیریت نگهداری و تعمیرات پیش بینی کرده ایم. محتوای این دوره های آموزشی شامل فیلم ها، جزوات،‌ مستندات و فایل های لازم است که شما می توانید آنها را دانلود کنید. محتوای این دوره ها همان محتوائی است که در کلاس های حضوری در شرکت های بزرگ و متوسط تدریس کرده ایم. شما با گذراندن این دوره ها به خوبی و در سطح عالی نسبت به نحوه اجرای سیستم مدیریت نگهداری و تعمیرات تسلط خواهید یافت و با دریافت گواهی نامه آموزشی سابقه خوبی در این حوزه کسب خواهید کرد.

در تهیه این دوره های آموزشی ما سعی کردیم تئوری های جدید دنیا در زمینه نگهداری و تعمیرات را بیان کنیم و هم چنین با مثال ها و تجربیاتی که در گذشته داشته ایم نسبت به نحوه اجرا و کاربرد آنها در کارخانجات توضیحات مفصلی ارائه دهیم. لذا از حالت آکادمیک صرف خارج شده است و به شما تجربه پیاده سازی سیستم های مدیریت نگهداری و تعمیرات به اشتراک گذاشته شده است، که راهنمای بسیار خوبی برای شما خواهد بود.

اما از کجا شروع کنم؟

ما در صفحه آموزش های مدیریت نگهداری و تعمیرات سه سطح کلیدی را طرح ریزی کرده ایم.

  1. سطح ۱ دوره های الزامی و پایه  (شما کلیه این دوره ها را نیاز دارید)
  2. سطح ۲ دوره های تکمیلی (بعد از چند ماه که سطح ۱ را تهیه کردید به نیازهای بعدی خویش مطلع خواهید شد و دوره های این سطح را انتخاب کنید)
  3. سطح ۳ دوره های پیشرفته (بعد از یک الی چند سال با توجه به نوع و سایز سازمان به این دوره های پیشرفته نیازمند خواهید بود)

در هر سطحی ما دوره های آموزشی را به ترتیب اهمیت و مسیری که شما در پیاده سازی مدیریت نگهداری و تعمیرات نیاز دارید مرتب کرده ایم. پس به ترتیب از شماره یک به بعد شروع کنید.

اما اگر در صنعت نفت، گاز ،‌پتروشیمی، نیروگاه و فولاد  هستید چون صنعت شما پیچیده است کلیه دوره های سطح ۱ تا ۳ را نیاز دارید و باید اشراف داشته باشید.

گواهی نامه آموزشی چگونه صادر می شود؟

برای هر دوره آموزشی گواهی نامه صادر می شود گواهی نامه هم برای شما ایمیل و هم چاپ و پست می شود. اگر شما چند دوره را با هم تهیه کرده باشید با هماهنگی شما تاریخ های صدور گواهی نامه را تنظیم می شود. بعد از تهیه دوره همکاران برای صدور گواهینامه و دریافت عکس و کدملی با شما در تماس هستند و بعد از ده روز از گذشت دوره برای دریافت نظرات شما نظرسنجی آنلاین صورت می گیرد.

پشتیبانی دوره های آموزشی چگونه است؟

کلیه دوره های آموزشی به مدت یک سال پشتیبانی دارد و هر گونه سوال مرتبط با دوره آموزشی پاسخ داده می شود بهترین نحوه برقراری ارتباط با واتس اپ می باشد که مدرس سروقت و فرصت سوالات را بررسی و پاسخ می دهد.

درصد موفقیت شما چقدر تضمین می شود؟

آمار سایت نشان می دهد که دوستان در این چند سال (۱۰ سال اخیر) به صورت مرتب از دوره های آموزشی مجازی ما استفاده و بهره برده اند. کسانی که برای مصاحبه کار این دوره ها را تهیه کردند کاملا موفق بودند و سطح دانش مدیریت نت آنها از مصاحبه گر بیشتر بوده است. از طرفی آقای دکتر جلالی در زمینه مدیریت نگهداری و تعمیرات در سطح کشور مشهور و شناخته شده اند و اینکه اشاره کنید دوره های آموزشی با ایشان داشته اید اعتبار خاصی کسب کرده اید. هر ماه بیش از ۵۰ دوره آموزشی تهیه می شود و درصد رضایت از محتوی و راهنمایی دوره برای شرکت کنندگان حسب سنجش های نمونه ای که انجام شده است بالای ۹۵ درصد بوده است. هر سال بیش از ۱۰،۰۰۰ نفر ساعت آموزش توسط سایت ارائه می شود.

در شناسنامه هر دوره آموزشی فهرست محتوی و فیلم جلسه اول که نقشه راه آموزش دوره ارائه شده است و کاملا نسبت به محتوی دوره تسلط خواهید یافت و انتخاب درست را خواهید کرد.

چگونه در دوره های مجازی ثبت نام کنم؟

در سایت شما امکان تهیه و ثبت نام یک دوره و چندین دوره را هم زمان دارید و دارای سبد خرید هستید که می توانید چندین دوره را هم زمان انتخاب کنید و از کد تخفیف صفحه آموزش های مدیریت نگهداری و تعمیرات نیز بهره مند شوید. بعد از خرید دوره یا دوره های آموزشی، ایمیل دانلود فایلها برای شما ارسال می شود. هم چنین در سبد سوابق خرید شما (بالا سمت چپ صفحه سایت قابل مشاهده است) کلیه اطلاعات وجود دارد و حدود یک ماه لینک‌ها قابل استفاده برای دانلود می باشند.

آیا آموزش حضوری در محل سازمان دارید؟

در دوران کرونا بدلیل رعایت اصول بهداشتی دوره های آموزشی به صورت مجازی برگزار خواهد شد. ولی برای هر سازمان دوره اختصاصی به صورت مجازی قابل برگزاری است. هر چند که توصیه ما این است که از دوره های آموزش تهیه شده در سایت استفاده کنید چون فیلم و جزو را می توانید بارها مشاهده کنید. برای برگزار دوره آموزش مجازی آنلاین برای سازمان تماس بگیرید.

مشاوره پیاده سازی نگهداری و تعمیرات

برخی از دوستان بعد از گذراندن دوره های آموزش مدیریت نگهداری و تعمیرات سوالاتی برای مشاوره و گردآوری داده ها و نصب نرم افزار مدیریت نگهداری و تعمیرات دارند:

  1. برای استقرار مدیریت نگهداری و تعمیرات در سازمان چه مسیری را پیش بروم؟
  2. من آموزش های مختلفی در گذشته دیده ام حالا در سازمان می خواهم مدیریت نگهداری و تعمیرات را پیاده سازی کنیم از کجا شروع کنم؟
  3. نحوه استانداردسازی فعالیت های نگهداری و تعمیرات تجهیزات را نیاز دارم و چه اقداماتی انجام دهم؟
  4. برای انتخاب، نصب و استقرار نرم افزار مدیریت نگهداری و تعمیرات چه فعالیت هایی نیاز است؟

مراحل مشاوره و پیاده سازی مدیریت نگهداری و تعمیرات

در اینجا یک مسیر یا نقشه راه برای نیازهای مشاوره شما در پیاده سازی مدیریت نگهداری و تعمیرات ارائه می شود که برای هر مرحله، دوره آموزشی مجازی مورد نیاز پیشنهاد شده است که شما مطابق آن پیش بروید:

  1. ایتدا سطح یک دوره های آموزش مجازی مدیریت نگهداری و تعمیرات را کامل بگذارنید و به مفاهیم کلیدی حوزه مدیریت نگهداری و تعمیرات کامل مسلط شوید.
  2. باید بدانید وضعیت نگهداری و تعمیرات سازمان چطور است؟ لذا باید یک ارزیابی از وضعیت موجود مدیریت نگهداری و تعمیرات که منطبق با استانداردهای حوزه نت باشد انجام دهید این ارزیابی را می توانید خودتان انجام دهید یا اینکه توسط یک مشاور خبره انجام شود. این بستگی به بزرگی سازمان دارد. برای سازمان های متوسط پیشنهاد می کنیم خودتان ارزیابی را انجام دهید. (دوره آموزش ارزیابی مدیریت نگهداری و تعمیرات APM)
  3. فرایندهای اصلی و مهم مدیریت نگهداری و تعمیرات سازمان خویش را طرح ریزی کنید. (دوره آموزش طرح ریزی مدیریت نگهداری و تعمیرات DPM)
  4. تهیه لیست و کدگذاری تجهیزات و کدگذاری مکان استقرار تجهیز را انجام دهید اگر در سازمان قبلا انجام شده است شما به آن اکتفا نکنید، اکثر کدینگ های تجهیزات در سازمان ها اشتباه است و کد تجهیز با مکان استقرار ترکیب شده است و ضمن اینکه طبقه بندی، کلاس و نوع تجهیز مطابق استاندارد رعایت نشده است(دوره کدینگ تجهیزات Coding)
  5. گردآوری سوابق خرابی قبلی تجهیزات و تحلیل حالات خرابی و علت وقوع خرابی ها بروی آنها باید صورت گیرد (دوره آموزش تجزیه و تحلیل علل ریشه ای وقوع خرابی تجهیزات RCFA)
  6. تهیه چک لیست های نگهداری پیشگیرانه و پیش بینانه برای کلیه خانواده گروه تجهیزات انجام شود (دوره آموزش نگهداری و تعمیرات برنامه ریزی شده PM)
  7. استانداردسازی فعالیت های مدیریت نگهداری و تعمیرات و گردآوری داده های تجهیزات انجام شود (مهم ترین و پیچیده ترین گام) (دوره آموزش پیاده سازی مدیریت نگهداری و تعمیرات IPM توصیه اکید می شود، شما با دریافت فایل های اکسل و نمونه های نحوه پر کردن و گردآوری داده های تجهیز را فراخواهید گرفت)
  8. انتخاب و تهیه و نصب یک نرم افزار مدیریت نگهداری و تعمیرات استاندارد در سازمان را پیش بروید (دوره آموزش نرم افزار مدیریت نگهداری و تعمیرات CMMS)
  9. ورود اطلاعات در نرم افزار مدیریت نگهداری و تعمیرات CMMS باید انجام بگیرد. (تیم پشیبانی نرم افزار مدیریت نگهداری و تعمیرات آویژه PMworks این کار را انجام می دهند)
  10. گزارشات و شاخص های کلیدی عملکرد مدیریت نگهداری و تعمیرات بعد از ورود اطلاعات و سوابق خرابی و اجرای نگهداری پیگشیرانه تهیه شود. (دوره آموزش شاخص های کلیدی عملکرد مدیریت نگهداری و تعمیرات KPI ، دوره آموزش شاخص های قابلیت اطمینان تجهیزات MTBF , MTTR و دوره آموزش شاخص اثربخشی کلی تجهیزات OEE)
  11. اقدامات اصلاحی و بهبود چک لیست های نگهداری و تعمیرات پیشگیرانه و پیش بینانه تعریف و اجرا شود (دوره آموزش بهینه سازی مدیریت نگهداری پیشگیرانه PMO)

برای مشاوره نیاز به حضور مشاور خبره در محل سازمان دارید؟

اگر سازمان بزرگی هستید و تعداد نفرات و تجهیزات زیاد است، برای مراحل مشاوره مدیریت نگهداری و تعمیرات نیازمند حضور مشاور در محل سازمان یا برگزاری جلسات مجازی آنلاین با تیم سازمان می باشد. برای این منظور با مدیر پروژه های شرکت مشاوران تدبیرپرداز آویژه آقای مهندس بهزاد غلامزاده ۰۹۱۲۰۵۵۷۴۳۸ در تماس باشید و هماهنگی های اولیه را انجام دهید. اما اکثر سازمان های کوچک و متوسط با روند فوق به خوبی به پیاده سازی مدیریت نگهداری و تعمیرات دست خواهند یافت.

انتخاب نرم افزار مدیریت نگهداری و تعمیرات

مدیران ارشد شرکت مشاوران تدبیرپراز آویژه بیش از ۱۸ سال در زمینه مدیریت نگهداری و تعمیرات سابقه آموزش و مشاوره دارند و حدود ۱۱ سال است که  نرم افزار مدیریت نگهداری و تعمیرات آویژه CMMS PMworks ارائه داده اند. لذا برای انتخاب و تهیه نرم افزار مدیریت نگهداری و تعمیرات بهترین موقعیت ایجاد شده است که از شرکت و تیمی نرم افزار تهیه کنید که خودشان در پیاده سازی سیستم های مدیریت نگهداری و تعمیرات و گردآوری داده های تجهیزات تبحر و تجربه کافی در محیط کارخانه را کسب کرده اند و با تمام چالش ها و وضعیت های گردآوری داده در سازمان های بزرگ و متوسط مواجه بوده اند و بهترین توصیه ها، برای استقرار مطمئن و استاندارد را به شما خواهند داشت.

بسیاری از سازمان ها نرم افزار های مدیریت نگهداری و تعمیرات مختلفی تهیه و بعد از گذشت چند سال کنار گذاشته اند بدلیل اینکه شرکت ارائه دهنده نرم افزار ثبات و دوام لازم را نداشته است یا اینکه تجربه اجرای مدیریت نگهداری و تعمیرات را در کارخانه بقدر کافی نداشته اند.

تهیه یک نرم افزار مدیریت نگهداری و تعمیرات ریسک زیادی دارد چون نرم افزارهای برنامه ریزی مدیریت نگهداری و تعمیرات جزو نرم افزارهای سخت در پیاده سازی هستند و همانند نرم افزارهای حسابداری یا اتوماسیون اداری و انبار و غیره سریع پیاده سازی نمی شوند.

رضایت مشتریان از آموزش، مشاوره و نرم افزار مدیریت نگهداری و تعمیرات آویژه PMworks

بعد از نصب و استقرار نرم افزار مدیریت نگهداری و تعمیرات از مشتریان نظرسنجی نسبت به کیفیت نرم افزار و خدمات پیشتیبانی انجام شده است، در بخش نظرات مشتریان نرم افزار PMworks  امکان مشاهده میزان رضایت مندی مشتریان فراهم گردیده است.

با تهیه نرم افزار مدیریت نگهداری و تعمیرات آویژه شما در دوران پشتیبانی از خدمات رایگان بسیار زیادی بهره مند خواهید شد شامل: آموزش های و دریافت گواهی نامه آموزشی ، مشاوره پیاده سازی مدیریت نگهداری و تعمیرات ، ورود داده های گردآوری شده در نرم افزار  و شرکت در کلیه وبینارها و آموزش های مدیریت نگهداری و تعمیرات که به صورت مجازی و آنلاین برگزار می گردد.

راهنمای آموزش مجازی مدیریت نگهداری و تعمیرات
۰ پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

می خواهید در گفت و گو شرکت کنید؟
خیالتان راحت باشد 🙂

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هجده − هفت =