گزارشات مدیریتی در حوزه مدیریت نگهداری و تعمیرات اهمیت ویژه ای دارد. هم موقعیت واحد نگهداری و تعمیرات را برای حوزه مدیران ارشد سازمان تثبیت می کند و هم اینکه مسیر حرکت و بهبود فعالیت های واحد نگهداری و تعمیرات شفاف و مشخص می شود.
یکی از دوستان نیز پیامکی درج کرده بودند که در خصوص گزارشات مدیریتی نگهداری و تعمیرات در سایت مطلبی درج و راهنمایی شود.
در لیست زیر مجموعه ای از گزارشات مدیریتی بروی فعالیت های نگهداری و تعمیرات تقدیم شده است:
- لیست پرسنل نگهداری و تعمیرات براساس فیلترهای مختلف و مورد نیاز
- لیست پیمانکاران براساس فیلترهای مختلف و مورد نیاز
- لیست خرابیهای پر تکرار
- لیست دستور کارهای اضطراری یک تجهیز
- لیست دستور کارهای اصلاحی یک تجهیز
- لیست دستور کارهای پیشبینانه یک تجهیز
- لیست خرابیهای کارکردی (Functional List)
- لیست حالات خرابی بر اساس هر خرابی کارکردی
- لیست تجهیزات بر اساس خرابیهای کارکردی
- لیست تجهیزات بر اساس حالا خرابی
- لیست دستور کارهای باز
- لیست دستور کارهای بسته شده در بازه تاریخی مورد نظر
- لیست تأخیرات انجام شده برای فعالیتهای نگهداری و تعمیرات
- لیست تجهیزات براساس فیلترهای مختلف و مورد نیاز
- لیست قطعات یدکی براساس فیلترهای مختلف و مورد نیاز
- مشاهده لیست قطعات یدکی براساس موجودی قطعات یدکی
- لیست قطعات یدکی که به نقطه سفارش رسیده و باید سفارش داده شوند
این موارد مرتبط با گزارشات مدیریتی بود مبحث شاخص های کلیدی عملکرد نگهداری و تعمیرات KPI می توان موارد زیر را پیشنهاد کرد:
- شاخص های قابلیت اطمینان تجهیزات
- شاخص های کیفی نگهداری و تعمیرات
- شاخص های کمی فعالیتهای نگهداری و تعمیرات
- شاخص های مدیریتی و کلیدی سیستم نگهداری و تعمیرات
- امکان استفاده از شاخص های برای مدیریت نت برنامه ریزی تجهیزات
- امکان مشاهده شاخص ها در بازه های زمانی مختلف (هفتگی، دو هفتگی، ماهانه، دو ماهانه، سه ماهانه، شش ماهانه و ….)
- رعایت استانداردهای نگهداری و تعمیرات در محاسبه شاخص های KPI
- محاسبه بیش از ۲۵ نوع شاخص مدیریتی ، قابلیت اطمینان و غیره
- ترسیم بیش از ۲۰ مدل نمودار و گزارش از وضعیت شاخص های نت
- امکان مشاهده نمودارهای مقایسه ای و کیفی از وضعیت نت سازمان
- گزارش MTTR بر اساس بازههای زمانی مورد نیاز
- گزارش نفر ساعت پرسنل جهت انجام PM
- گزارش نفر ساعت پرسنل انجام EM
- گزارش نفر ساعت پرسنل انجام CM
- درصد EM بر اساس نفر ساعت در بازه زمانی مورد نیاز براساس تناوب مورد نیاز
- درصد PM بر اساس نفر ساعت در بازه زمانی مورد نیاز براساس تناوب مورد نیاز
- درصد CM بر اساس نفر ساعت در بازه زمانی مورد نیاز براساس تناوب مورد نیاز
- نمودار دایرهای درصد مقایسه EM، PM و CM براساس نفر ساعت در بازه زمانی مورد نیاز
- تعداد درخواست کارهای EM دربازه زمانی مورد نیاز براساس تناوب مورد نیاز
- تعداد درخواست کارهای PM دربازه زمانی مورد نیاز براساس تناوب مورد نیاز
- تعداد درخواست کارهای CM دربازه زمانی مورد نیاز براساس تناوب مورد نیاز
- درصد EM براساس تعداد درخواستها در بازه زمانی مورد نیاز براساس تناوب مورد نیاز
- درصد PM براساس تعداد درخواستها در بازه زمانی مورد نیاز براساس تناوب مورد نیاز
- درصد CM براساس تعداد درخواستها در بازه زمانی مورد نیاز براساس تناوب مورد نیاز
- نمودار دایرهای درصد مقایسه EM، PM و CM براساس تعداد درخواستها در بازه زمانی مورد نیاز
- گزاش پارتو در حالات خرابی و دلایل آنها
- تعداد حالات خرابی و دلایل آنها در بازههای زمانی مورد نیاز
تمامی این گزارشات و شاخص های لیست شده در نرم افزار مدیریت نگهداری و تعمیرات PMworks موجود است.
دیدگاه خود را ثبت کنید
تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟در گفتگو ها شرکت کنید.